Polis, migrän, träning och frukost!

2012-11-06, lunchinlägg: Imorse var jag hungrig. Satt och längtade hela bussresan för att få äta gröten när jag kom till kontoret.

Gröt som kickar ass

Såhär gör du för att fåt i dig en underbar grötfrukost:

  • Packa gröten på kvällen/morgonen
  • Packa ned den i väskan
  • Packa upp den på kontoret
  • Koka vatten
  • Häll i kaffe
  • Häll på varmt vatten
  • Ät!

BJJ igår – trots supermigrän (fast på ett dåligt sätt)

Urmoderns migrän igår. Såg suddigt (synen – det jag tittade på blev suddigt). Orkade mig igenom dagen med nöd och neppe. Åkte hem och lagade middag (gammalt potatismos och stekte en bit svin). Åt en rejälmiddagen och skulle gå och lägga mig, sova bort resten av dagen/kvällen. Då kom suget. Jag vill träna BJJ.

Proppmätt kastade jag på mig kläderna och drog iväg till dojon. När jag kom till Skanstull ringde Ronny. ”Tja, du skall träna idag eller…?”. Gnällde över min migrän och lovade att starta uppvärmningen. Presstoffer (Greken, Kristoffer…) hade fått samma förfrågan. Vi bestämde att drilla ”tyskteknikerna”. Ronny hade tänkt samma. Så det blev en timmes teknikträning. Proppmätt. Sedan åkte jag hem (fortfarande ont i nacken).

Odiciplinerade människor

Jag gillar inte människor. Vissa gillar jag. Men inte de jag träffade på söder igår. Jo, han som frågade efter Skånegatan var trevlig.

Men de andra:

  • Den unga tjejen, max 17, som köpte ½ kg godis, 1½ liter läsk och ett paket cigaretter (hennes föräldrar jag inte gillar)
  • Kassörskan som inte tog legetimation av den unga tjejen som köpte cigaretter – däremot klickade hon igenom ”leg-kontroll-godkänd” i kassaapparaten (stod nämligen på displayen)
  • Och mannen precis utanför Willys hemma – han som just ätit något från McDonalds (påsen var därifrån i alla fall) – som bara ställde ned skräpet på marken – trots att soptunnan var max två meter ifrån honom

Poliser, frivändningar och dödslyft

Polisen gillar inte mig. Måste se riktigt hård ut i min Body Science Hoodie. Eftersom dom ALLTID vänder när de ser mig. Stannar upp och glor. Imorse var det både vanliga radiobilen och piketbussen. Skönt att de tar ‘skummisar’ på allvar. Men ser jag så skum ut?

Morgontränade gjorde jag givetvis:

  • Frivändningar
  • Marklyft
  • Militärpress

Kommentera

