Varför följa en blogg och inte en bloggare

Magiska tidpunkter och ögonblick. Våra egna små kyrkstötar och glädjeämnen i vardagen. Johanna är ett sånt – glädjeämne alltså!

Klockslagen i mitt hjärta

Klockan slog just 12:24. Julafton tänkte jag. Egentligen inget mer specifikt än så.. Men klockslaget är ändå lite nostalgiskt – man hamnar tillbaka lite i barndommen. Jag fler magiska tidpunkter. Mina magiska tidpunkter när jag liksom skiner upp. 12:00 lunch. 16:45 är kontorstiden över. Däremellan är det ju det klassiska 13:37 (Google:a om det är för läsaren okänt). Finns andra magiska tidpunkter såsom 08:13 och 11:13. Min respektive min systersons födelsedagar. Ingen av oss är träningsexperter eller kostexperter. Hey, Hugo fyller ju två, om ca en vecka. Men vi besitter båda ett driv, en nyfikenhet och en passion – för allt vi gör och tar oss för. Jag kommer till poängen snart.

Nya blogginlägg

Andra tidpunkter som jag gillar och kan få en liten mysfaktor i kroppen av är när inspirerande bloggskrivare postar nya inlägg. Har haft några favoriter sen ett tag tillbaka. Men fler av dem har jag slutat följa. Mest för att de blivit mer, eller helt, kommersiella – de säljer sig. En annan anledning till att sluta följa en blogg är när ”skribenten” tappar sitt fokus/momentum och börjar skriva om helt andra saker. Man följde ju bloggen av en anledning. Jag har aldrig följt en blogg för personen. Jag följer dem – för vad den symboliserade – vad den bidrar till för att berika mitt liv. Vissa bloggportaler har jag så gott som helt lämnat. Inklusive alla deras bloggare. Förrutom vissa undantag – för de ger inspiration.

Body Science-bloggar

Jag följer så gott som alla bloggar hos Team Body Science – då de är a) kunniga atleter samt b) ‘gräddan’ av det team jag själv fått möjligheten att vara del utav. Dessutom är det rätt spännande att bilda sig en uppfattning om en människa och sedan behöva revidera den totalt (kanske) när man träffar personen i fråga. En annan kul sak med detta är ju att jag vet massor om dem – och de har ingen aning om vem jag är. Creepy, inte sant?!

 

 

Kommentera

