Träning i helgen, morgonens gröt och styrkelyft!

Idag har jag migrän så jag ser suddigt. Trodde först att det berodde på gamla linser. Men jag tror mer att det beror på den hemska huvudvärken jag har. 

Styrkelyft

Var på styrkelyft igår och tittade. En lokal tävling på Extreme Power i Skarpnäck. Hann inte vara där så länge för jag skulle ha familjen över på middag. Fastnade direkt för formatet. Alla hejade på varandra. Det var i en skitig trång gymlokal. Precis sådär lagom ‘hardcore’ som man vill att det skall vara.

Kollade årets ranking- och resultat för min viktklass – jag ligger långt efter:

Betyder att jag måste uppåt 150 kg i bänkpress och 200 i övriga dicipliner. Vilket jag alltså inte ens är nära – ÄNNU.

Helgens träning / samt imorse

Eftersom det var Alla helgons helg så var Dojon stängd. Ingen Pandaträning i lördags. Alltså fick jag lyfta skrot.

Fredag:

  • Bänkpress (10 set, 10 reps)
  • Pullups (10 set, 10 reps)

Lördag:

  • Frivändningar
  • Mage
  • Axlar/armar (lite spegelträning)

Söndag:

  • Knäböj (10 set, 15 reps)
  • Marklyft

 

  • Bänkpress
  • Pullups
  • Rodd med skivstång
  • Dips

Favoritkavajen är utlagd

I fredags hämtade jag dessutom ut min favoritkavaj från skräddaren. Det känns som att min ”nya” vikt är här för att stanna. Har nämligen lagt ut den på bredden – så jag kan knäppa den igen (synd med en måttbeställd specialdesignad ksotym om man inte kan använda kavajen – inte sant?!)

Morgonens gröt blev enastående

Gjorde en liten modifiering av den klassiska chokladbollsgröten – nämnde ju i ett tidigare inlägg att jag borde testa med kokosmjöl istället för kokosflingor. Vilken jackpot!

Tillägg för morgonen blev:

  • Quinoa- och Dinkelpuffar
  • Kokosmjöl (bara en rågad matsked)

Köpa hängslen för pengarna?!

Dags för nya hängslen. Vilken tycker du? Kollade Slipskungens utbud som vanligt.

Kommentera

