Narkotika / Becherovka / Soldaten Svejkt och ‘truck loads of food’

Morgonen började som vanligt. En PWO och några riskakor. Sedan bort till gymmet! Men nog om det – igår var jag ut och åt med min gode vän Björn. Han är inspirerande, positiv och sjukt duktig på det han gör. Men också en rastlös stjäl – precis som jag.

Soldaten Svejk

Ett ställe på Söder som alltid (de gånger jag varit där) är fullsatt och oftast får man vänta på bord i en timme, eller mer. Men normalt är de som går dit öldrickare – och då är det ”the place to be”. Men igår hade vi tur. Björn hann inte ens sänka sin öl innan vi fick bord. Jag testade ugnsstekt fläskkarré med surkål och knödel. Björn tog en schnitzel. Man fick stora mängder mat – och jag fick helt enkelt dela med mig av min för att den inte skulle förkastas.

Narkotikapolisens ugndomsenhet

Påväg mot tunnelbanan (vi skulle till Svejk ju) efter BJJn igår så gick jag och sög på en tablett från en tablettask medan min gode vän pratade med sin flicka i telefon.

Eftersom jag tränat (vi tränade submissions från side) så hade jag en större väska på axeln. Och från ingenstans blev jag stoppad av en liten, sliten och allmänt dekis-man. Han visade snabbt något som såg ut som en leksakspolisbricka och sa att han ville prata med mig en stund. Jag trodde jag skulle bli rånad av en pundare – men eftersom han var mindre än mig (går det?) och Björn var med så tänkte jag att jag skulle lyssna på honom.

Konversationen i korthet:

  • Pundaren: Hur gammal är du?
  • HW: Öh, 30 – vaddårå?
  • Pundaren: När använde du narkotika senast?
  • HW: Va?
  • Pundaren: När använde du narkotika senast?
  • HW: Aldrig! Har ett medfött hjärtfel – skulle inte vara så smart då va?
  • Pundaren: Näe..
  • Pundaren: Har du haft med oss att göra tidigare?
  • HW: Vilka?
  • Pundaren: Polisen!
  • HW: Hmm… Mjo, en gång. Blev stoppad när jag körde bil.
  • Pundaren: Fick du böter? Vad hade du gjort?
  • HW: Första gången jag körde bil själv. Var väl inte så stabil som jag borde.
  • Pundaren: Jaha.
  • HW: Mm..
  • Pundaren: Tack för din tid. Jag jobbar på ungdomsenheten hos narkotikapolisen och du såg mycket yngre ut.
  • HW: Vaddårå? Hatten eller?
  • Pundaren: Näe, jag vet inte. Tack igen för din tid.

Grötfrukost

Åt chokladbollsgröt igen. Men som vanligt glömde jag a fram kokos. Blandade givetvis alla gryner jag hade hemma. Det blir godast så! Men så satt jag på bussen och funderade på hur jag skulle lösa det. Givetvis kan man ha kokosflingor på. Men man kanske kan blanda i lite kokosmjöl istället? Om jag jämför de olika produkterna rent näringsvärdesmässigt (se nedan) så finns det säkert fördelar med det ena/det andra. Men för ”gröten” så kan det nog vara positivt att ta mjölet – då blir det ytterligare ”tjockare” och mer mättande. Tål att testas.

Kokosflingor / Kokosmjöl:

Gram 100 (Energiprocent) / 100 (E %)
Kcal 602 / 187
P 7 (5 %) / 20 (43 %)
K 6 (4%) / 4 (9 %)
F 62 (93 %) / 10 (48 %)

Testade ett par skor igår – frågan är skall jag köpa eller inte

Kom gärna med åsikter!

Morgonstund har guld (träning) i mun

Tränade ”högreps” idag (10 set / 10 resp):

  • Bänkpress @ Body Weight
  • Pullups

Sedan lite ”extra”:

  • Rodd med hantel
  • MIlitärpress

One thought on “Narkotika / Becherovka / Soldaten Svejkt och ‘truck loads of food’

  1. Ping: Träning i helgen, morgonens gröt och styrkelyft! | hamwid

Kommentera

