Barrunda / Skräpdag och Jacked Fuel

2012-11-01. Min gårdag var skräp. Och bra. Lite blandad helt enkelt. Började bra, kaos på jobbet och ”osams” med coach via e-post. Slutade dock finnemang med häng hemma med sambon och enkel middag. Måste dessutom passa på att tipsa om detta blogginlägg, fick mig ett igenkännande skratt.

Jacked Fuel

Drack några Jacked Fuel igår. Dom var riktigt goda! Rekommenderas.

Knaperstekt bacon i ugn

  • Slå på ugnen på 200 grader
  • Sprid baconskivorna över ett ugnsplåtpapper
  • In i ugnen när den är varm – 7 minuter
  • Ta ut, vänd på baconskivorna
  • In ytterligare 5-7 minuter
  • Ta ut och lägg mellan hushållspapper
  • Nu är dom riktigt krispiga och knapriga – och du har fått bort mesta fettet!

Pepparkakskryddad blåbärsproteingröt

  • Kanel
  • Ingefära
  • Kardemumma
  • Nejlika
  • 1 skopa Diet Fuel blåbär
  • ½ dl mannagryn
  • ½ dl dinkelflingor
  • ½ dl havregryn
  • 1½ dl kruskakli

Ensidig lunch den här veckan

  • Stekt kycklingfilé
  • Fryst hackad spenat
  • Baby plomontomater
  • Champinjoner, färska (stekta)
  • Köttbuljong nedsmulad i spenaten och lite vatten

Energiladdar / näringstime:ar innan träning

  • Morot ca 1h innan träning
  • Riskakor ca 30 min innan träning, tillsammans med en PWO (Beta-Alaine, Kreatin, BCAA)

Lillördag firas med en BarRunda

Eftersom jag inte var sams med coach igår via mailen så valde jag att ställa in träningen (hade haft en fruktansvärd dag på jobbet så jag orkade inte ladda upp inför ett ytterligare träningspass för dagen). Hade redan morgontränat.

Protein Meal-bars från Body Science. Jordgubb/lime var suverän! Och min favorit äppel/kanel också!

Dessutom föreslog jag för Tim idag, via e-post att vi skall ha en barrunda på fitnessgestivalen – där vi kårar årets proteinbar. Vi kan ju erbjuda chips (chins) och dips-barer (stänger) också.

Firade med en barrunda istället – det vill säga: jKnatade runt i lägenheten och mumsade på Protein Meal-bars. Testade Jordgubb/lime och festade på ytterligare än, min favorit med Äpple och Kanel (äppelpaj i godisbitformat med massor av proteiner – MUMS!).

Morgonträning igår och idag

Igår:

  • Pullups
  • Bänkpress
  • Skivstångsrodd
  • Hantelrodd

Imorse:

  • Frivändingar
  • Knäböj
  • Frontböj
  • Raka marklyft

En ny nivå / lita på att jag kan

Något jag insett är att jag kan rätt mycket själv. Och genom att inte hype:a för mycket kommer mina resultat – och glädjen komma fram kring träning och föda igen. Det har ju varit lite si-och-så med det ett tag (det vet ni som följt bloggen).

Jag har slutat väga mat. Har insett att jag i dagsläget in behöver någon PT eftersom jag vet hur min kropp fungerar – och vad den svarar bra på. Jag gillar att träna tunga lyft med få repetitioner – även om jag aldrig kommer bli bodybuildingkrallig (det blir jag nog ändå inte – eftersom jag inte har de anlagen) så kommer jag lägga på mig lite mer muskelmassa ändå. Särskilt om jag äter ordentligt! Måste nog helt enkelt undvika att göra  allt så komplicerat för mig själv. Keep it simple!

Jag märker ju att jag blir bättre. Även om vikterna kanske inte är höga för vissa så är jag väldigt nöjd. Däremot är bilden nedan inte helt sann då jag gjorde 70 kg första gången redan under våren 2012 – men har inte varit nära det sedan dess.

Kommentera

