Regn som gör oss till vinnare!

Det regnar och jag är stressad. Men det finns alltid tid för reflektion.

Vad som krävs för att lyckas / tänk inte så mycket

Tänkte på en sak – har tweed och ingen jacka (look fantastic by the way) – storm utanför kontoret.

Hade två val när jag stod där i dörren. Köra på eller dutta.

Om jag gav fan i att jag skulle bli blöt & bara köttar på – så kunde jag hinna bussen – men om jag ‘duttar’ och försöker undvika vattenpölar etc. så skulle jag säkert missa bussen (& fått kompromissa antingen med gymtiden eller bjjn) – men blivit lika blöt ändå (eller blötare på grund av att det skullecta längre tid att ta mig samma sträcka – mer vattenexponeringstid)!

Min poäng?
Tänk inte så mycket på saker du inte kan påverka! Satsa framåt, kommer du snett eller ramlar – ta nya tag, korrigera kursen och på’t igen. Och igen och igen!
Det är vad som gör oss till vinnare. Inte sant?!

20121029-172157.jpg

PWO på bussen

Nu sitter jag på bussen och skriver och äter riskakor. Jag hann. Men det förstod du säkert…
20121029-172218.jpg

Kommentera

