Jiu Jitsu / Fördelsedag / Gymträning och egen Beef Jerky

Helt awsome helg. Nu sitter jag som en slöfock i soffan, bloggar och tittar på tjejserier tillsammans med sambon. Det är så vi skall spendera hennes födelsedag – för det är hennes önskan!

Brazilian Jiu Jitsu – lägret

Tränat ganska mycket BJJ den här helgen:

  • Fredag: 18-20
  • Lördag 11-13:30, 15-16:45
  • Söndag: 10-12

Fått svaret på hur jag skall göra i min favoritpasseringnär jag fastnar i skitläget. Fokus har varit på passera guard från ‘home base’ (jag har fått för mig att det var ‘combat base’):

  1. Chin-slide-pass
  2. X-pass (till knee on belly eller till side/knä i röven)
  3. Side-smasch-pass
  4. Leg-drag
  5. Ben-lyft-till-axel–>stacka upp på nacke pass
  6. Butt-Flop-Pass (knä i marken, stående)

Tränat på gymmet också

Fredag:

  • Fivändingar
  • Knäböj
  • Frontböjar
  • Raka marklyft

Lördag:

Marklyft

Söndag:

  • Bänkpress
  • Pullups (viktade)
  • Militärpress
  • Sittande rodd
  • Dips (viktade)
  • Skivstångsrodd

Givetvis åt jag gröt till frukost (imorse)

  • 1 dl dinkelflingor
  • 1 dl havregryn, fiberberikade
  • 1 dl kruskakli
  • 1 dl (ca) mjölk
  • 1-2 msk mormor lingonsylt

Egen Beef Jerky

Jag gör det rätt lätt för mig:

  1. Köp billig lövbiff
  2. Krydda med torra kryddor
    1. Vitlökspulver
    2. Lökpulver
    3. Baconsalt
    4. Paprikapulver
    5. Chilipulver
    6. Svarpeppar
  3. Häng på ugnsgallret
    1. Ha gärna en plåt med papper/folie på under – för att slippa behöva skura hela ugnen
  4. Låt torka i ugnen på typ 80 grader i 6-10 timmar beroende på hur tjockt köttet är
  5. ÄT

Har jag blivit gift?

Bjuden till Hugos tvåårskalas.Men på inbjudningskortet har jag och sambon samma efternamn. När blev jag gift?

Bio; Bond / Skyfall

Såg Skyfall med Johannes (instruktören på lägret) och lillebror. Sjukt bra film. Tyvärr inte lika mycket snygga actionscener eller tjejer. Men den hade en bra story istället. Hög poäng.

Sambons fördelsedag

Sambon fyller år idag. Gjorde liten ‘lek’/skattjakt till henne.

  1. Hon fick ett paket, i det hade jag gjort ett eget korsord
  2. Som gav ett lösenord till ett blogginlägg på bloggen – där det fanns en rebus
  3. Rebusen ledde henne till ett ordpussel som låg under mattan i vardagsrummet
  4. Ordpusslet tog henne till den nya byrån där jag gömt fyra paket
  5. Paket #1: En silverkedja, #2: ‘H’, #3: Ett hjärta samt #4: ‘J’

Tyvärr tror jag inte att hon gillade det så mycket som jag hoppats. Och jag som la rätt lång tid på att hitta en designer som kunde fixa just detta. Men ibland är det väl tanken som räknas. Om hon lämnar tillbaka det kan vi köpa en ny resa i alla fall…

Men jag bakade Scones och bjöd på frukost. Det gick hem i alla fall:

  • 20 g smör
  • 40 g kvarg
  • 1 dl mjölk
  • 2 dl vetemjöl
  • 0,5-0,75 dl grahamsmjöl
  • Kanel, kardemumma, vaniljsocker, bakpulver och salt
  • 250 grader i ca 8 minuter

Servera med smör och cappuccino för att göra Johanna nöjd!

Hampus-On-Munchies

Fanns kakor och cheesecake hemma igår. Kunde inte direkt hålla mig. Hampus-on-munchies framför datorn inatt/igårkväll. Nom nom nom… Såg bilden nedan i ett skyltfönster i fredags. Rätt passande…

Kommentera

