Dårarnas dygn / 500:- för min morgonträning / Köksexplosion

Ett dygn av dårar. Elgiganten. För trånga byxor och avfrostning av frysen. Och eftersom det är fullt av crazy-people där ute så gick jag crazy-white imorse.

Vi börjar med dårarna

  1. Mannen som ville skratta eller spy – ”tur att jag inte är full idag”
  2. Uteliggaren som knutit in sig i sin huva och inte kom loss
  3. Den stinkande killen på gymmet imorse som torkade sina äckliga kläder med hårtorken i omklädningsrummet
  4. Han som bankade på en hjälm och allt annat (förrutom mig) han kom nära
  5. Busschauffören som körde förbi busshållplatsen

Den första dåren var igår på ICA. Han lyckades skrämma upp den unga tjejen i kassan så att hon belastade hans kort med ett alldeles för lågt belopp. Ironiskt eftersom han härjade att det var så dyrt (köp inte halloumi, snus och cocosjuice då). Det slutade med att jag hjälpte henne i kassan att förklara en sak för mannen som såg ut att ha problem med alkohol. Det slutade med att han sa till mig: ”Tur för dig att jag inte är full idag”. Efter att ha sagt det hotfullt några gånger frågade jag om det var just det – ett hot. Då var det tydligen ett skämt och jag var en tråkig svensk. Slapp slagsmål i alla fall.

Den första människan jag mötte i morse var en uteliggare som hade knytit ihop sin huva så hårt att han inte kom ur den. Såg ganska komiskt ut – även om jag bara tyckte synd om honom!

Den andra människan jag mötte imorse – det var mannen med de stinkande kläderna. Efter att ha värmt upp två set på lättare marklyft så tänkte jag börja med min under-tränings-dryck. Så när jag kommer in i omklädningsrummet och skall fylla på vatten i min shaker med malto, bcaa, leucin och whey så står en dåre och värmer/torkar sitt linne med hårtorken. Det luktar död och svett i hela omklädningsrummet så jag tänkte att städerskan fuskat. Sedan kommer han ut ur omklädningsrummet – och jag skojar inte när jag skriver att han luktade pyton på tre meters håll. Skrämmande! Särskilt eftersom han höll sig inom 2-4 meter ifrån mig under hela mitt träningspass – så min normalt sett mumsiga ‘double rich chocolate’-shake smakde äckel. Inte shaken. Men lukten som satte sig i näsan. Aja, ni fattar.

Efter gymmet, påväg hem, möter jag ett bankande ljud. På andra sidan Folkungagatan i höjd med vitlöksbaren ser jag en man som går och viftar med, och slog på något annat, han har i handen. Det visade sig vara en moppehjälm. Som han bankade på. Möter honom i parken vid fotbollsplanen vid thaikiosken vid Folkungatan. Tror jag skall få en snyting. Men istället slår han på de stolpar han passerar. På övergånggsstället får jag Jackpot (mer om det senare).

Slutligen. Tydligen behöver man inte stanna vid busshållplatser om det är byggnadsarbete precis vid platsen. Inte heller i anslutning – utan helt enkelt bara brassa förbi den till nästa (trots att det är ett rödljus i anslutning till hållplatsen – så vi kunde ju fått gå av där – till och med bad henne [chauffören] om att få gå av för att vi skulle missa vår T-bana).

Frostade av frysen igår

Vi har en IKEA-frys. Den är inte världens bästa. Och om man råkar missa att stänga luckan helt blir det isfyllt överallt. Så var det nu när vi kom hem från Edinburgh. Så vad gjorde jag igårkväll? Frostade av frysen!

Tränade igår och idag – och nu börjar det synas påriktigt – HW: Mr Bumbi-ass!

Check my new Bumbi-ass!

Igår:

  • Frivändningar
  • Knäböj
  • Frontböj
  • Raka marklyft

Idag:

  • Marklyft
  • Hyperextentioner
  • Cable Crunches
  • Situps
  • Plankan

Klyschigt och Jackpot

  • Morgonstund har guld i mun
  • Min morgonträning är guld värd
  • Träning lönar sig i längden
  • Tid är pengar

Välj själv. Men jag tycker min morgonträning är guld värd för mig. Jag får tid till annat på kvällarna – dessutom är jag morgonpigg men eftermiddagstrött. Imorse lönade sig verkligen morgonträningen. Hittade nämligen 500 kr påväg hem från gymmet. Glädje!

Tema vitkål / Middagslagning igår av Budapestkorven

  1. Stekte korven tillsammans med vitkål, ½ gul lök och blomkål
  2. Slog i en halv burk krossade tomater
  3. 1-2 äggvitor
  4. Rev lite parmesan på toppen och rörde runt!

Lunch / eftermiddagssnack på jobbet

Elgiganten

Vi hade en maskin från OBH Nordica som exploderade när jag och lillebror lagade pasta innan Edinburgh. Igår skickade jag e-post till dem. Jag tror de svarade inom loppet av 5 minuter – och skickade ut en ny vara. Det är bra service!

Den nya skall vara skickad med posten.

Panda is watching me…

…varje morgon!

Avslutningsvis vill jag visa en fin bil och en peruk jag såg igår…

 

2 thoughts on “Dårarnas dygn / 500:- för min morgonträning / Köksexplosion

  1. Ping: Beställning, dilemma, headcoach och konstiga personer på gymmet! | hamwid

  2. Ping: Burger-frenzy! | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

