Edinburgh / sista kvällen

Vi gick till The Doric igen. Lika nöjda med maten. Mumsig soppa och 1 1/2 fåraherdespaj för min del.

Vykort och brevlådan

Givetvis skickade vi vykort. Det gör jag alltid till mormor och morfar. Har hittills aldrig skrivit deras postnummer rätt. Och nu insåg jag just att jag skrev Stockholm istället för Sundbyberg. Hoppas det går ändå!

Sambon tar för sig

Älsklingen börjar bli världsvan. Utan problem betalar hon notan, beställer i baren och igår önskade hon till och med en låt av musikern/estradören (samma gentleman som spelade på Herbridge i söndags).

”Folsome prison” med Jonny Cash.

Vi skulle avsluta med våra gratisdrinkar i hotellbaren. Vi beställde varsin kaffedrink. Men bartendern vägrade slå på kaffemaskinen som han ”nyss stängt av”. Som han så ofinkänsligt påpekade tre gånger på den enochenhalvminut som vi försökte få beställa. Det blir alltså en kaffedrink innan vi går till flygbussen. För ”gratis är godast!

Innan vi lämnade baren ”The Royal Mile” – som det för övrigt var superskön stämning på. Drack jag, vad jag tror var, en tioårig ”The Mchallan”. Gott!

Vad händer med mig?!

Jag reser, därför lever jag

Nu inser jag att jag vill stanna kvar ytterligare några dagar. Fler pubhängskvällar med skrålande ”the locals”, mer enkel mat och glada människor. Mer mer mer av den skottska/brittiska enkelheten, yllekavajerna och artigheten. Mer/fler Hotellfrukostar, mer blackpudding, mer soppa, mer paj. Mer whisky (hittade en kondommaskin på toaletten med whiskysmakande kondomer). Mer allt!

20121017-074525.jpg

20121017-070621.jpg

20121017-070854.jpg

20121017-070900.jpg

20121017-070910.jpg

20121017-070915.jpg

20121017-070922.jpg

20121017-071012.jpg

20121017-071035.jpg

One thought on “Edinburgh / sista kvällen

  1. spacewomantraining

    Vad synd att det försvann :-/ Har läst igenom resan och känns som att den har passat er väldigt bra, skrattat gott åt korv doppade i majonäs och wirresmakande kondomer och ser hur du egentligen ser mer ”skotsk” ut än de själva med dina tweedkavajer och kepsar, störtskönt! Du har stil mannen!

    Svara

Kommentera

