Edinburgh / andra dagens början

Sitter på en bänk i gymmet. Just gjort åttonde arbetssetet i knäböj. Siktar på tio bak och fem fram. Lättare vikter ön vanligt. Ska ju kunn promenera idag.

Dagens planerade turistattraktioner

Troligtvis hinner vi inte ens hälften:

  • Slottet
  • Kungliga milen (Royal Mile)
  • Författarnas museum
  • Natuonalgalleriet
  • Pengarmuseet
  • Turistshoppande

    Vi måste ju hitta/besöka, för att ta med hem, som äkta turister:

  • Whisky affär för några presenter och en flaska hem
  • Tweedshop
  • Lura-turist-kiltaffär
  • Affär med hundsaker
  • Alltid snygg, träning framför allt

    Vill man vara fin (vältränad) får man lida pin (träna i vanliga broughes).

    Tvång på skor i gymmet. Så antingen använda det enda paret jag har med mig. Eller inte träna alls. Lätt val!

    Anglofiler är vi lite till mans

    Lillebror skriver sin uppsats om Butlers. Jag vill klä mig i Tweed och suga på en pipa med en whisky i handen när jag lyssnade på Sherlock Holmes alla olika äventyr på ljudbok. Dessutom har jag alltid önskat ett stort bibliotek med gamla böcker i hyllmeter efter hyllmeter. Givetvis med tjocka gardiner för stora fönster och (helst gröna) Chesterfield möbler. Därför värmde det i bröstet igår när jag fann virkade, stickade och skotskrutiga slipsar.

    Tänkte ge bror valmöjligheten utan att veta vad det handlade om. Men eftersom svaret uteblev så…

    Skrev helt enkelt på Twitter (för att han skulle se den på Facebook) – samtidigt som jag postade bilden med de tre slipsarna – att han fick välja vilken han ville, bara han valde den vänstra.

    Turligt nog valde han den vänstra!

    20121016-075154.jpg

    20121016-072609.jpg

    20121016-073001.jpg

    Kommentera

