Edinburgh / 30-årsresan

Morgonträning vid sjutiden. Unnade mig lite extra marklyft och viktade chins. Trots att det var frivändningar och knäböjar på schemat. Stiffed-leg-deadlift – man kan tänka att det är raka marklyft det syftar till. Fel fel fel! Det knyter an till sättet man går på efter att ha gjort dem.

Första kvällen och en dunderförkylning

Ligger i sängen och tittar på slutet på någon av ”Back to the Future”-filmerna. Lokal tid är klockan kvart i nio på kvällen (en timme efter Stockholm/Sverige).

Vi åkte hemifrån redan vid tio imorse. Men eftersom vi åkte via Skavsta så tar det ju väldigt lång tid att ta sig.

Men vi hade det i beräkningen. Så vi hade bestämt att äta lunch på flygplatsen. Deras Ceasarsallad är riktigt bra. Sambon tog en plastförpackad pasta med fetaostsallad.

Vi bor, som tidigare nämnt på Carlton Hotell. Riktigt schyst. Skulle kolla in Spa:t men de stängde kl åtta. Men imorgon öppnar de 6:30 så då tänkte jag se om gymmet är något att ha.

Vi avrundade tidigt idag. För Djo är vrålförkyld. Hon somnade på planet och vaknade totalt däckad. Näsan som konstant rinner och toksvullna ögon.

Men vi skulle ju ändå äta middag. Jag såg ett ställe, när vi gick från flygbussen, såsom jag vill att de skall se ut. Såsom jag drömt att de ser ut. Som jag längtat efter.

Jag tog anklever med oatcake till förrätt och en Shepards pie till huvudrätt. Så god paj. Enkelheten i sitt esse. En färsröra på lamm och potatismos ovanpå. Toppat med lite cheddarost. Johanna tog dagens soppa – grönsakssoppa med gräddbas och sedan musslor. Givetvis passade hon på att beställa lökringar när tillfället bjöds. Perfekt! £ 36 med ett glas öl och en flaska vatten.

Kvällen avslutade vi på en pub med livemusik. Sambon fick en öl – och jag en whisky. Min första. Jag minns flaskan – men inte namnet. Men det löser jag i framtiden. Beställningen var nog det knasigaste bartendern varit med om. Men han var väldigt tillmötesgående och hjälpsam, £ 6.8 kan inte anses dyrt.

Nu är det dags att avrunda och ta och sova.

20121015-084349.jpg

Edit: laddade upp bilder med mobilen som tydligen inte fungerat. Har dessvärre raderat dem ur mobilen – hoppas jag har dem i datorn hemma. I så fall laddar jag upp dem igen!

Kommentera

