Kvällen då allt blev fel / men dagen var rätt bra ändå!

Stay positive! Som du tänker – så blir du! Men kvällen som jag absolut vill, men nog kommer att ha svårt att, glömma. Tisdagen den nionde oktober tvåtusentolv.

Vad som inte gick rätt igår

  • Sista gången jag blev nedtagen på träningen, POW! Något hände med ryggen. Ilar lite och är alldeles öm när jag rör mig
  • Sambon är sjuk, så hon ber mig handla – givetvis glömmer jag att köpa nya gryn till frukosten (något jag märker betydligt senare)
  • 20 minuters väntan på bussen, så jag går hem, med en gigantisk packning samt en kasse med matvaror i alldeles för tunna kläder
  • Hade sett fram emot en cafè macchiatto som jag givetvis lyckas spilla ut i datorn
    • Ergo inget mumsigt kvällskaffe
    • Ergo en död dator
    • Ergo inget UFC-tittande med en fika och kvällsmål
  • Skall göra mitt kvällsmål – men lyckas ha i för mycket äggvita – så det blev inte alls gott
  • Började förbereda mina PWO’s inför dagens morgonträning –  lyckas givetvis hälla ut gainerpulver över hela köksbänken
  • Magen kraschar av något jag ätit – misstänker det kan vara äggvitan (eller det brända äckliga kaffet på jobbet – kanske var extra bränt)
  • Matburkarna bara rasar ut ur köksskåpet när jag skall förbereda dagens matlåda
  • Laxen jag skulle tillreda i ugnen var ”vanskapt” (dvs helt asymetrisk tjock/tunn omvartannat – vilket omöjliggör en schyst ugnsstekning)
  • Fanns ingen att sparras med på Panda
  • Sambon var sjuk så vi kunde inte planera inför resan såsom vi tänkt
  • Fick ett kryptiskt svar från Kraft Foods / Tassimo angående en reklamerad produkt
  • En superirriterande knuffig gubbe i ICA-kön på kvällen som försökte välta mig (med min stora träningsväska och onda rygg)
  • Motgångar i ett projekt på jobbet

Men många saker var bra också

  • Fick träna nedtagningar från grunden på nybörjarpasset
  • Körde ett awesome morgonpass på gymmet
  • Höll mitt näringsintag bra under hela dagen och hamnade på ett rätt högt kcal-överskott igen
    • Fortsätter försöka pressa i mig energi innan mina träningspass och äta stadiga (och nyttiga) måltider efteråt
  • Äter massor av rotsaker nu, och det är bra – säsong, billigt och gott
  • Fick flera nya Facebookvänner från teamet
  • Fyndade på ICA Maxi
    • Billigaste ”podsen” till Tassimon hitills
    • Hittade en ny sorts riskakor (äpple kanel)
    • De hade kampanj på kycklingfilé
  • Vi börjar närma oss ett slut i trasslet på ett projekt på jobbet
  • Lyckades hitta jordgubbar i kylskåpet till frukost
  • Fixat sambons fördelsedagspresent (ouff, nu är jag ännu fattigare!)

Tränade Jiu-Jitsu

Kristoffer ‘Greken’ höll passet:

  • Normal uppvämning med lite gymnastiska inslag
  • Grundteknikträning med svep-timing
  • Grundteknikträning för double leg

‘Gräddig’ burktonfiskröra med svam och Tikka Masalapasta

Lagade enklare middag igår, eftersom sambon var sjuk. Du behöver:

  • 2 burkar tonfisk i vatten (ICA har kampanj nu 2 burkar för 20 kr)
  • 1 Milda 4%
  • 1 burk (400g) skivade konserverade champinjoner (ville ha färska, men de var anskrämliga på ICA Ringen)
  • 1 msk Tikka Masalapasta (köpte min på Cajsa Warg på Söder)

Gör såhär:

  1. Häll bort vattnet ur tonfisken
  2. Stek svampen i en stekpanna med salt och peppar
  3. Stek tonfisken i en annan stekpanna
  4. Häll ned i samma panna när du är nöjd med värmen/stekytan på dina produkter
  5. Slå på Milda
  6. Klicka i en matsked Tikka Masalapasta
  7. Servera till potatis, ris, bulgur, nudlar, pasta eller vad du själv vill (jag fräste på lite blandade rotfrukter/-grönsaker)

Två portioner med ”gott, nyttigt och enkelt!” Däremot är jag inte så skicklig på det estetiska kring matlagningen. Inte heller så bra på att fotografera tydligen.

Morgonen började bättre

  • PWO
  • Kolhydratsladdning
  • Dörren gick att öppna
  • Morgonträning
  • 1x cappuccino
  • Dusch
  • 1x cappuccino
  • Påklädning
  • Avfärd

Morgonträningen

Blev press (eftersom jag har ont i ryggen och lyfte dödslyft igår så ville jag inte göra knäböjar):

  • Bänkpress
  • Militärpress
  • Viktade dips (med mitt älskade dipsbälte)

Everybody want’s to be a blackbelt

Alla vill vara/ha ett svartbälte. I alla fall de som tränar kampsport. Och de flesta småkillar har också drömt om det. Därför var dagens serie i Metro i Stockholm extra rolig! Eller kanske bara jag som har inskränkt humor.

Dagens modefluga är hatt

Jag är ju en klädnörd som ni säkert redan har märkt. Dagens outfit möter (med praktisk jacka!) förgrenar två modeflugor. För dagens fluga är väl ändå hatt?!

Fick frukost idag också (trots kaoset igår kväll) / proteingröt med lakrits och blåbärssmak

Dessutom åt jag massor med tinade, frusna, jordgubbar.

Såg dessutom ett tips på nätet på stektermomter
Erik Frid / Team Body Science är helt galet duktig i köket – i alla fall enligt de bilder han lägger upp (…och de recept jag provat). Igår la han upp ett blogginlägg angående biff. Och i inlägget tipsade han om en stektermomter – Heston Blumenthal Precision Meat Thermometer – som jag vill ha – men som jag inte hittar i Sverige.

Kommentera

