‘Time:a’ din näring kring träning… / Annat intressant och ointressant

Jisses! Berättade igår om att porten var trasig och att jag fick klättra över flera staket och ta mig ut bakvägen. Imorse strulade porten med mig igen. Men den här gången kom jag ut! Puh! Sambon, ja hon låg och sov…

Back at PandaDojo

Yes box. Igår var jag tillbaka på Panda. Det var kärlek rakt igenom:

  • Ronny instruerade massor av side-tekniker
  • 8 rundor sparring á 5 min, vila 1
  • Lite fys, totalt, 5×10 (airsquats, pushups, situps, ryggresningar)

Innan Panda var jag på gymmet

Tränade pressövningar:

  • Bänkpress
  • Militärpress
  • Viktade dips (verligen älskar mitt viktbälte från Body Scinece)

Vänskapsförfrågningsspamning av team-medlemmar

Känner mig som en groupie. Skickade vänförfrågningar till flera ur Team Body Science / Team MM Sports igår. Men jag lägger inte till alla. Bara dom jag de facto har pratat med (och hittade – så om jag missat någon, lägg gärna till mig)!

Näringstiming igår igen!

Testade att näringstime:a igår igen. Förra gången gjorde jag det i fredags. Detta är något jag tror starkt på. Jag vet inte om mina muskler kommer växa så ‘tokmycket’ mer än av att äta massor och träna tugnt/hårt. Däremot känner jag hur kroppen fylls upp med energi och jag orkar träna bättre. Kanske är det placebo. Men det struntar jag i. Idag skall jag göra något liknande – fast bara med min PWO och kolhydraterna inför BJJ-passet.

Gårdagen i övrigt

Vi hade en genomgång med ett samarbetsföretag – så firman bjöd på ‘lunch’. Beställde en vegetarisk sallad – hade nämligen härligt ugnsstekt-pestokyckling kvar från slutet av förra veckan. Eftersom konferensrummet  var så smockat med folk fick jag ha min matlåda på pantburksinsamlingstunnan.

Notera: jag använder inte Jack3d – men burken är bra att använda som matlåda.

Därefter fick jag stressa vidare in mot stan – vi skulle nämligen träffa vår jurist/advokat. Då är ju minimikravet att man har slips på sig (har ingen lång regntät tunn jacka, så det blev tröja istället för kavaj).

Och när man är på finmöte med juristen finns en fin espressobryggare. Kostade på mig att klämma två stycken Cappuccino.

En bra start på dagen

Imorse klämde jag ytterligare kolhydrater i form av mumsiga riskakor med honungssmak utöver mina kosttillskott (samt PWO):

Morgonträningen blev av imorse, jag var stark och amibitös:

  • Marklyft
  • VIktade chins (vad skulle jag göra utan mitt ‘dips’ bälte!?)
  • Sittande rodd i kabel

Och när jag kommer till kontoret – lite ’tisdagscasual’ kommer jag på att min kära bordsgranne är i Finland och arbetar. Kommer bli lite ensamt – men vilken tur att jag ändå får jag äta min frukostgröt!

Idag blev det med Diet Fuel Päronsplitt och kanel. Dessutom körde jag ‘casual’ tisdag. Sweet.

Lunch

  • Grönsaker
  • Ägg
  • Ost

Avslutningsvis: Ett tips på vägen mot den ultimata timingen

Om du ”‘time:ar’ din näring kring din träning” – glöm inte att ha ”dass, nära efter ditt pass…”. Dricka kolhydrater med massor av vatten kan trycka på både här och där…

One thought on “‘Time:a’ din näring kring träning… / Annat intressant och ointressant

  1. Ping: Sparring, Burgare, UFC, Tapout | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

