Husarrest, inställd morgonträning och gymnastik i finbyxor!

Imorse skulle jag morgonträna på gymmet. Det gick inte. Men jag fick ändå lite morgongymnastik.

Husarrest / morgongymnastik

04:01 ringer klockan, dags för morgonträning. Går upp och sveper min PWO (Gakkic, Beta-Alaine samt EAA). Klär på mig och tar mig ut genom ytterdörren, ned med hissen och fram till porten. STOPP! Jag kommer inte ut. Trycker på alla öppning och stängningsknappar. Försöker pilla upp låskolven med min nyckel. Inget fungerar. Efter tio minuter ger jag upp och tar hissen upp igen. Klär av mig träningskläderna och kryper ned under täcket igen. Drar iväg ett Twittermeddelande och somnar.

Vaknar igen när klockan ringer för att gå upp och åka till jobbet. Katastrof. Hur skall jag nu hinna börja med konditionsträning, köra BJJ samt lyfta skrot.

Morgongymnastik

Står i hissen påväg ned och hoppas att porten skall vara fixad. Sambon ringer – förklarar hur jag skall ta mig ut ur huset.

Mötte en äldre kvinnlig granne i morgonrock som rastade hunden på innergården. Hon var upprörd till tusen, för henne ”pojkvän” skulle med ett flyg någonstans som jag inte hann uppfatta. Fick dessutom ta mig runt hennes hund som ville göra nasty grejer med mitt ben. På min ära!

För att hinna till jobbet så fick vi alltså klättra över två staket, in på ett dagis, runda ett hörn – gå genom valvet och trycka på nyckelknappen på väggen och gå ut genom den stora metallporten. Nu var vi på Skånegatan istället. Vi hann bussen precis. Detta iklädd finbyxor, slips och med en gigantisk träningsväska för två pass.

Morgonrutin, ej morgonträning

Morgonrutinen ser lite annorlunda ut om jag inte tränar. Imorse så rakade jag mig (frisyr och skägg) och sköljde ned mina ‘vitaminer’ med ett glas vatten. Toppade det med en Espresso.

Frukost på kontoret – pepparkaksproteingröt

Grusade träningsplaner

Tanken var att gymträna imorse och sedan träna BJJ ikväll på Panda. Eftersom jag var inlåst imorse så blir lyftandet förpassat till efter jobbet idag. Positivt är att jag kan näringstime:a skiten ur mig själv innan passet. Långsamma kolhydrater –> PWO och mellansnabba kolhydrater –> snabba kolhydrater och proteiner.

Men hinner jag till Panda?

Har bestämt att jag skall fokusera på att lägga på mig lite muskelmassa – som jag brytit ned under bantingen till det frekventa tävlandet jag haft under våren. Därför kommer jag prioritera lyftandet i några veckor till, åtminstonde.

Abu Dhabi trials?

Är det dags att kliva upp på tävlingshästen redan? I så fall måste jag trappa upp (påbörja) konditionsträningen den här veckan. Eller skall jag ‘gladträna‘ fram tills sista oktober och sätta igång 1 november – eftersom jag har en semester inplanerad nu på söndag till onsdag. Men (!) det drar ju lite i tävlingstarmen. Men jag är inte ensam om att bestämma det där med tävling. Det känns som att jag vill diskutera med min bättre hälft. Som måste stå ut med mig, den tråkiga maten och den kompromiss med ”livet” som detta innebär (inställda kalas, resor och andra roliga ‘event’ p g a träning, kosthållning och sömnkrav).

Kommentera

