En vecka med Västerås, rep-power, bodybuilding SM, familjemiddag, trasigt kök m.m.

Det är måndag. Lite mer än en vecka sedan RM/SM. En vecka med grisigt ätande och massor av skrotlyftande. Dessutom har det varit helg. Men nu är helgen över. Har haft en fantastiskt intensiv sådan. Dels med mycket att göra – och ännu mer att Ä_T_A! Igår var det famljemiddag, i lördags rep-power och möte med många härliga team-kamrater från MM Sports. I fredags gjorde jag något så oerotiskt som att tvätta! Bildkavalkad kommer nedan.

Träning i veckan

Tränade bra förra veckan!

I gymmet:

  • 67,4 ton lyftna, pressade, dragna och på annat sätt förflyttade.

I dojon:

  • Tisdag: Sparring

Kanelbullens dag och trasigt kök

I onsdagskväll gav jag mig på att laga ”nyttiga” kanelbullar. Det slutade med jättegoda pepparkakskryddad degklumpar. Så det blev inga kanelbullar till frukost. Tänkte jag skulle göra ‘vanliga’ på torsdagskvällen istället. Givetvis kom en jätteleverans med bullar till ‘trefikat’ på jobbet.

Men eftersom jag skulle skulle baka egna på kvällen, efter onsdagens misslyckade projekt, så tog jag ingen på jobbet.

Senare på kvällen, efter jobbet, var jag på Lidl och handlade massor av smaskiga saker jag skulle tillaga (och äta!).Men precis när jag kom ut ur butiken fick jag ett samtal: ”Hej Hjärtat, köket är trasigt. Vi får inte använda diskhon…” Suck. Inga egenbakade kanelbullar – och dessutom blev det att äta hämtmat (vilken ”otur” – då kunde jag ju handla mat på Amida Kolgrill). Blev i vanlig ordning en Grönsakskebab med extra grönsaker (utan bulgur – grillade grönsaker är min favorit).

Näringstiming och marklyftsfredag

Testade det där med ”näringstiming” i fredags (eftersom jag inte morgontränade). Däremot håller jag mig undan periodisk fasta – inte för att jag inte tror på det – men för att jag är en frukostätare och alltid har varit. Måste säga att det gav någon effekt i alla fall. För jag lyckades köra på riktigt tugnt och länge. Hittade riskakor sötade med honung. Smaskens!

Rep-Power @ Bodybuilding SM i Västerås

  • Tror/tycker du att du är stark och hård?
  • Att du är i tokbra form och gillar utmaningar?

I så fall är rep-power något för dig. Hursomhelst. I slutet av förra veckan bestämdes att jag kunde komma ned till Västerås och vara närvarande vid denna enastående tävling (jag har verkligen fastnat för konceptet – och kommer nog själv ställa upp – (men först måste jag börja träna lite mer muskeluthållighet med skivstänger)) – men den här gången skötte jag musiken.

Blev upphämtad vid Slussen av Kristian. Vilken fysik den killen har (och vad han kan äta!). Kom till arenan och där var massor av olika ”profiler” från Team MM Sports / Body Science. Alla trevliga. Alla vältränade. Som en STOR familj. Själv var jag ju givetvis blyg – och trodde att jag skulle bli alldeles utanför. Men så blev det inte! Givetvis var det många jag inte riktigt vågade hälsa på. Det där syndromet där jag vet mycket om dem (deras blogg) och dom inte ens vet vem jag är…

Rep-Power-Eventet flöt på bra. Riktigt bra tävlande som gav järnet. Alltid kul att se. Synd att man inte kunde säga det om SM i Bodybuilding som drog ut rejält på tiden. Trots att det gick åt en hel del med Celsius så började ”konkurrenternas” mässpersonal och montrar försvinna en efter en.

De kanske hade orkat längre om de laddat upp med lite Protein Meal från Body Science.

Meningen var att jag skulle åka hem. Men så blev jag ”övertalad” att stanna för att följa med på middagen (jag är sjukt lättövertalad när det innebär mat och häng med trevliga människor). Trevligt och massor av föda. Åt på Choy’s Garden.

Men eftersom jag skulle på 1-årskalas hos Ameli/Erik och sedan vidare på middag hos mamma så fick jag ta en tidig buss hem. 04:20 lämnade jag hotellrummet.

Söndagsfamiljemiddag

Syster min hade lagat en mumsig gryta som hon serverade med grönsaker och pressad potatis. Avslutningsvis fick vi äppelpaj med vaniljsås.

Men innan det, jag sov till 12, gjorde jag massor av knäböj och var på kalas (hos Erik för att fira hans dotter Amelis 1-årsdag – som jag nämnde ovan). När man knäböjer kan man se såhär trött ut.

 

Tyvärr har jag ingen bild på Eriks morotskaka han bjöd på, men den var episk!

Lillebror och Sara Backman

Tänkte börja avrunda min helgredogörelse med att visa en bild på min lillebror (som också kampsportar). Och en gropie-bild på mig och en världsmästarinna i armbrytning.

Jag tror Sarah böjer sig vid fotoögonblicket – så jag inte skall se så liten ut! Hon är riktigt trevlig och en Amida Kolgrillsfantast hon också. Hoppas hon har tid att käka med mig någon gång och snacka lite skit och berätta om hennes resa till Brasilien och VM-gulden! Kanske ge mig lite tips om greppstyrka också!

One thought on “En vecka med Västerås, rep-power, bodybuilding SM, familjemiddag, trasigt kök m.m.

  1. Ping: ‘Time:a’ din näring kring träning… / Annat intressant och ointressant | hamwid

Kommentera

