Post-SM/RM

Sitter nu hemma. Dricker en pwo (gakkic, eaa) och äter puffar (quinoa och dinkel) med yoghurt. Tänkte summera mitt SM/RM.

Fredag: Semester, MM Sports butik och resa till Västerås

Tog semester i fredags. Skulle fokusera på mig själv istället för att vara stressad på jobbet. Det gick ”sådär”. Vaknade och kände mig superförkyld. Slem i halsen, slem i näsan.Slem överallt. Läste, besvarade och instruerade kollegor via e-post i ca 45 minuter. Sen gick jag upp och åt gröt med pepparkakskrydda och diet fuel. Innan dess ställde jag mig på vågen och såg att jag låg perfekt till. Duschade och fixade mig i ordning. Gick iväg vid 10-tiden och lämnade in ett par nya jeans jag fått hem (beställde på nätet) hos skräddare för uppläggning (det var 34″ och jag har ca 30″ i längd – fick alltså slänga 10 cm jeans). Sedan tog jag mig till MM Sports nya butik i Stockholm. Där träffade jag på Jenny ‘Kitsune’ Adolfsson. Det blir ett helt skevt möte – eftersom jag följer hennes och hennes karls blogg – läser om henne (dem på team-sidan) och dessutom har sett henne på TV en hel del i och med Gladiatorerna – och hon inte har en endaste liten aning om vem jag är! Sjukt trevlig var hon – och hjälpsam. Låg nästintill på alla fyra för att rota fram olika smaker av Vitargo’s kolhydratsgel till mig. Från butiken köpte jag med mig, förrutom gel: en den nya Whey 100 % Double Rich Chocolate, en påse Gainer, PowerTower, coachtejp och en burk Beta-Alaine. Lämnade av väskan till världens bästa Tobias (som kom och hämtade den hemma hos mig). Sedan slöade jag resten av dagen. Var lite tidig så jag hängde lite i Globen Shopping innan vi åkte. När vi väl kom fram till Västerås så checkade vi in, lämnade väskorna och åt ”middag”. Jag tog en ‘sallad’. Lördagen: uppladdning, invägning och tävling Fanns ingen våg på hotellet. Så jag åt en skål med youghurt med diet fuel och en kopp kaffe. Bredde mig två stycken frallor med smör, ost och grönsaker samt packade ned två stycken ägg och två bananer. Vi tog en taxi och kom till arenan runt halv nio. Incheckningen gick snabbt och smidigt. Kontrollerade området (var toaletterna, uppvärmings- samt tävlingsarenan fanns). Sedan provvägde jag mig och såg att jag hade 0,4kg tillgodo. Alltså kunde jag dricka. Hittade tävlingsträdet också. Skulle möta någon jag inte visste vem det var. Vilade, lyssnade på musik och var lugn och kontrollerad. Tiden gick. Klockan blev runt halv tio (30 min innan tävlingsstart) – när jag gick och fick reda på mattordningen.

Ytterligare tid gick. Väntan. Hann äta en banan och en halv fralla. Efter att ha fått i mig båda Vitargo-gel:en. Så var det dags…

Post-RM/SM-reflektioner

Jag var i grym form. Bästa i mitt liv tror jag. Kände mig nästan outtröttlig. Klarade av att köra full fart i hela matchen. Däremot hade jag träningsvärk dagen efter. Så det tyder ju på att jag pressade mig själv till max. Förlorade första matchen, och blev utslagen (mot han som sedan vann). Med två poäng (lägsta poängen man kan få är just 2p)på ett svep från motståndarens butterfly-guard. Många av mina träningskamrater har hittat hålet i mitt game och jobbar aktivt på att svepa mig därifrån. Jag har ännu inte lyckats lösa pusslet.

Men jag skall ta det med vår tekniska instruktör på lägret som kommer om ca fyra veckor. Jag ledde matchen, på två fördelar, fram till ca 20-30 sekunder kvar när jag blev flippad.

Vi började stående, efter något svepförsök valde jag att dra guard. Och arbetade aktivt med stryp (lillebror vittnade om poppande ådror och massor av ansiktsfärgsskiftningar på motståndaren – så det var nog inte långt ifrån). Han ställde sig upp och jag gick på svep – men lyckades inte komma upp överst för att få poängen. Det blev en scramble och vi kom upp till stående. Jag var stabil stående och jag känte att jag hade honom. Var påväg att hitta läge för take-down, men han insåg att jag var stabilare – och försökte dra guard. Jag kom till 1/2-butterfly men han fick in andra foten innan jag hann bli tight nog för att undvika. Vi krigade ganska länge om positionen och han lyckades svepa mig. Jag kollade på klockan och såg att det inte var mer än 20 sekunder kvar och arbetade  in min djupa halvguard – och kämpade förbrilt för att flippa – men hann inte svepa. När jag kände att det var dags – att det skulle gå – så kom dommaren och bröt matchen med ‘time’.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Om jag fick gå om matchen – hade jag spelat annorlunda?

  1. Jag skulle vågat gå hårdare på ett av armlåsförsöken (valde att gå tillbaka till guard när han började ‘stacka upp’ mig på nacken)
  2. Jag borde kanske chansat på någon av de(t) (ett, alternativt två) potentiella triangelläget (-ena) (men eftersom jag kontrollerade honom i min guard och hade flera strypförsök (därav fördelspoängerna) så såg jag ingen anledning till att chansa)
  3. Jag skulle försökt ställt mig upp när han tog butterfly:en

2 thoughts on “Post-SM/RM

  1. Ping: Jiu Jitsu / Fördelsedag / Gymträning och egen Beef Jerky | hamwid

  2. Ping: Beställning, dilemma, headcoach och konstiga personer på gymmet! | hamwid

Kommentera

