Formbesked / Helg / Bajsa försiktigt!

I helgen åt jag på Amidakolgrill med lillebror, åkte hem till mamma och tvättade. Hade tänkt åka till MM Sports Stockholmsbutik men Budapesttvätten var alldeles för mycket att hinna med (tvättade mellan 14-21). 

Jiu-Jitsu

Tränade igår. Innan tävling blir jag oftast mer ‘slö’/’trött’/’apatisk’ inför träningarna. Det är alltid en mental kamp att få igång huvudet (inte kroppen). Igår var det ungefär likadant. Men när vi väl började sparras kunde jag fortsätta hela natten. Kroppen kändes fräsch och explosiv.

Vi avslutade med burpeesfest 6x 20 sekunder (10 sek vila). En härlig känsla! Bilden nedan är från passet innan jiu-jitsun igår.

Nu är det höst

Bevis på detta är exempelvis:

  1. Gryta till middag
  2. Fodrad hatt
  3. Handskar
  4. Scarves (halsduk)

MM Sports nya butik har premiär

Kapar kolhydrater i största möjliga mån

Idag kapar jag kolhydrater (eftersom jag har sparringstopp idag) och fokuserar på proteiner.

Frukost:
Ägg, äggvita och 5%-ig ost. Iskaffe i shaker!

Lunch:
En förpackning renskav (240g) och 1/2-kilo hackad fryst spenat. Flingsalt och massor av peppar.

Middag:
Har dock inte bestämt vad jag skall äta till middag ännu. Funderar på lax. Men det är så mycket fett i det – så jag får äta en så liten bit.

Bajsa försiktigt!

Tur att det var i helgen jag hade orolig mage. Igår hade det inte varit särskilt roligt. Föreningen håller på med en re-lining av stammarna – så vi har hantverkare i badrum och kök till och från, titt som tätt, för att utföra arbetet. Igår hade de tydligen monterat bort toaletten.

Shoppat lite också

Tights och jeans från Liias. Jeansen har inte kommit ännu. Tightsen däremot är riktigt nice. Tror jag skall använda dem till kavaj någon dag. Bara för att jag kan!

Kommentera

