Budapest

Borta från Panda, blogg och mitt kära Söder  fredag-onsdag. Men nu är jag tillbaka.

Budapest

Hotell Danubius Grand bodde vi på. Ett stort och fint rum med två king sizesängar. Badkar. Bastu, gym, två pooler och både bra frukost och buffélunch. Vi hade buffélunch på hotellet varje dag. Däremot var det geografiska läget rätt dåligt om man ville utforska staden (kostade någon hundring att åka taxi till stan). Så: Spa, slö och hotellsemester: BO DÄR! Annars. Bo i stan. Budapest är väl värt ett besök. Billig och bra mat. Billig shopping. Dock verkade människorna ganska otrevliga.

Fredag:

  • Ditresa
  • Sent plan
  • Två kollegor som inte kom med planet p g a onykterhet (tror dom fick lite för mycket tid på sig att förfriska sig i och med det sena planet
  • Buffémiddag (Holdudvar Restaurant) – inte helt smart organiserat med ett litet buffébord för nästan 70-personer. Men vi blev mätta och nöjda och sen fick vi åka till hotellet och sova.

Lördag:

  • Gymmet öppnade sent (08:00) men jag han köra frivändningar, pullups och bänkpress
  • Jobbade några timmar
  • Sedan besökte vi ett Ungerskt badhus (Scéchenyi bath: bastu, thermalbad, simbassänger etc.) – en helt annorlunda resa måste jag säga!
  • Riktigt grym middag på ett ställe (Szekér Csárda) med den godaste Gulasch jag ätit

Söndag:

  • Utflyktsdag med Palinka (i byn: Etyek), skinka (gammon) och vinprovning (samt en riktigt god lunch – med det godaste brödet i världshistorien)
  • Började dagen med 30 minuters simning (ca 800m)
  • Avslutade med matlagningskurs (Bécsi utca)
  • Jag och sambon köpte två flaskor vin och en flaska Brandy hem

Måndag:

  • 30 minuter simning samt pullups, bänkpress, marklyft och frivändningar
  • Jobb hela dagen
  • Avslutade med en kryssningsmiddag (Millenium II), tyvärr väldigt ”torftigt” utbud på middagen – särskilt för vegetarianer – men en otroligt trevlig kväll

Tisdag:

  • 30 minuter gym, 30 minuter roddmaskin
  • Flera långa möten
  • Sista måltiden. Fancy restaurang (Symbol restaurant) med 4 rätters – maten var helt OK men väldigt snyggt presenterad

Onsdag:

  • Hemresedag, 30 minuter roddmaskin och 15 minuter simning pga tidig utcheckning
  • Presentation av aktivitetsplanen, vi fick 8 minuter på oss och jag rev av mitt på ca 3 – undrar om folk hann höra vad jag sa?!
  • Egentid på eftermiddagen, tog taxi till Saluhallen och köpte en korv så stark att det stack/domnade i underläppen i ca 30 minuter – köpte givetvis med en hem (hela väskan luktade korv när jag packade ur igår)
  • Alla, utom en, kom med på planet hem
  • Hemma i lägenheten vid midnatt
One thought on “Budapest

  1. Ping: Skadad armbåge, matlagning och ungkarlsliv i ett nötskal (besök hos lillebror) « HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

