Ny träningsfas / Hunger / Tassimoleverans

Dagen rusade på. Återförsäljardiskussion. Möte, med förhoppningsvis nytt samarbetsföretag. Att mötet var beläget på andra sidan stan – hjälpte ju inte direkt heller. Dessutom en plomberad toalett på grund av re-liningen i huset. Typsikt! Men mötesdag är slipsdag. Inte sant?

Hunger

Idag var en hungrig dag. Landade lite för lågt igår. Hela förmiddagen gick åt till att kämpa med ”huvudet”. Grönt te. Kaffe. C-vitaminbrus. Inget stoppade det. Tills jag fick tag i en rejäl hög med tuggummin (4st). Nu sitter jag med käften full och förstör mig själv. Men det ”känns” bättre. Hittade denna bild hos periodiskfasta.com:

Lästips

  1. Svensk Idrottsmedicin, artiklar om kolhydrater
  2. Recept tillagade med kosttillskott hos MM Sport
  3. Artiklar hos MM Sport (NYHET!) / Joachim Bartoll (‘team chef’ hos MM Sports / Body Science)
  4. MM sports forum

Alla mår bra av lite beröm!

”Bra pass idag. Härlig inställning.” (Coach efter BJJ-passet igårkväll).

Genast känner mig sig lite bättre. Lite starkare – och kroppen är alls inte lika trött!

Sista fasen, mot toppformen

Den här veckan går jag in i sista fasen mot toppformningen. Nu är det väldigt få lyft. Tugnt och explosivt. Varvat med matliknande träning – massor av tabata! Ska bli spännande. Och jobbigt. Även fast det här är den ”lättaste” fasen av träning. Inleder den ikväll, hursomhelst.

Leverans från Tassimo

Kom hem igår. Då hade sambon varit hos postombudet (med mitt pass) och lyckats lösa ut alla smaskigheter från Tassimo vi beställde via deras nätsida. De skall jag festa loss på – så fort jag får chansen (läs när jag får äta ”utanför” lådan igen – och kan tillåta mig att dricka kalorier genom varm choklad).

Kommentera

