Toaklottraren / inställd träning p g a förkylning

Igår och idag är nog första gångerna jag ställer in träning sedan i mars p g a förkylning. Istället för att träna gick jag hem och låg i soffan som ett lik i ca 2h. Sedan mötte jag upp vännerna för middag på Karthago.

Förkylning

Känns inte alls bra – särskilt inte med tävlingen så nära nu. Igår var det träning på Leites. Satt kvar på jobbet 30 minuter och trodde aldrig jag skulle hinna. Men jag hann till någon minut efter start. Men precis innan mattan mötte jag en träningskamrat. Som hade halsont och stod över passet…

Jag somnade på bussen påväg hem från jobbet – och när jag vaknade var jag med halsont, huvudvärk och var snorig. Imorse var slemmet gul-grön-oranget. Så då är det bra att undvika att träna pulshöjande saker – så jag inte går för hårt åt mitt hjärta.

Satsar på att vara tillbaka på måndag igen!

Toalettklottraren på jobbet

Det började lite smått i början av veckan:

Det kom upp lite mer häromdagen:

Och igår kom nådastöten:

 

Kommentera

