Paket från MM Sports / PT-pass och en toalettskylt!

Igår var en bra dag. Paket från MM Sports, tummen gjorde inte mer ont och jag hade en stormig dag på jobbet – som slutade positivt.

Livet rusar, tiden går – önskan att blogga mer består!

Måndagar och onsdagar tränar jag sent, till 21:00. Jiu-Jitsu och gym på tisdagar och torsdagar (alt 2 gympass) – tränar till ca 20:00. Går upp 05:55 och gör mig klar för arbetet. Hinner vara hemma ca 30 minuter på måndagar/onsdagar innan träningen och ingenting innan på tisdagar/torsdagar. Fredagar är speciella dagar där gästtränar på en annan klubb (och skall köra PT-pass – om jag inte tränat det redan på torsdagen). Lördagar är det dubbelpass: jiu-jitsu och PT-pass. Hur många pass blev detta? ca 9st. Önskar jag hade mer tid för bloggen – gillar verkligen att skriva.

Jiu-Jitsu-träningar

Tränat två pass sedan jag skrev senast.

Tisdag

Sparring:

  • Jean (ca 10 min)
  • Wille (ca 30 min)

Onsdag

Teknikträning:

  • Double leg takedown
  • Takedown från stående greppning (knuff/ben)
  • KneeOnBelly

Sparring 7 rundor á 5 min:

  • 2 rundor med Christian
  • 2 rundor med Wille
  • Rogga
  • Boxarn
  • Jens

Fys:

  • bål

PTp#17-TF

Datum/Dag: 2012-09-04
Pass#: 17
Fokus: Explosivitet genom höften

  • Frivändning 5, 5, 3, 3, 1 (maxa om du käner att du har det i dig)
  • Raka mark 3 x 5
  • Dips 3 x 8 (belasta så du precis klarar)

Finisher (OTM for 10 min):

  • 2 styrkevändningar 75% av RM
  • 3 Burpees

TVÅ(!) paket från MM Sports

Inget piggar upp så mycket som ett SMS som berättar att man fått paket att hämta ut hos sitt postombud (i alla fall om det är betalt i förskott).


Paketinnehållen:

Ond tumme

I tisdags när jag sparrades med Wille skulle jag hoppa förbi hans guard – samtidigt som han försökte svepa mig. Det slutade med att jag lyckades köra tummen rakt ned i golvet/mattan. AJ! Men jag kan ju inte sluta träna – så jag tejpar den helt enkelt. Ondast gör det när man tar bort tejpen.

Return of the ”Chokladbollsgröt

I och med leveransen från MM Sports har jag numera Double Chocolate Almond Casein igen. Det firas med Chokladbollsgröt både till frukost och lunch idag.

Toaletten på kontoret

Människor. Tror det räcker va? Kommentarer överflödiga.

Kommentera

