Bomullsförpacknings-Jiu-Jitsu / Varför jag numera älskar kokos! / Produkttips!

Mötte Whoppie Goldberg nyss, påväg från bussen till kontoret. Eller det var inte hon. Men det var en kvinna som var väldigt lik henne. Hon hade massor av parfym och luktade väldigt gott. Precis vad jag behövde! Sitter här på kontoret innan vi börjat och äter mig gröt med kanel- och päronsplit-smak ca 350 kcal av ren kärlek.

Kliv ur bomullsförpackningen / Jiu-Jitsuträning

Horney (Ronny) – den ‘snälla’ instruktören – hade verkligen rätt igår. Jag måste ta mig ur min bomullsförpackning i sparringen och våga pressa mig själv hårdare.

Passet igår:

  1. Drillar från Turtle
  2. Attacker och försvar från Turtle
  3. Situationssparring från Turtle
  4. Sparring 4 rundor á 7 min
  5. Fys 5 min Jogg–> 5x (pushups, airsquats, situps, ryggresningar)

Sedan måste jag ge en tumme upp till Björn också. Han börjar bli vältränad. Bra där! Big-up kompis. Kommer sakna dig i Västerås!

Kokos är kärlek

Insåg imorse – när jag mötte Whoopie-look-a-like:en – varför jag gillar kokos i alla möjliga form och smak (exempelvis: -mjöl, -mjölk, -flingor och -fett). Johanna använde alltid kokosparfym när vi började träffas. Och hon har slutat med det sedan ett tag tillbaka (den slutade säljas i Sverige – och den nya vi köpte i Egypten skurade Johanna upp med en trasa efter att åkt i golvet och glaskärlet sprack). Men hon kommer alltid vara min kokostopp, ändå! Däremot, när jag var yngre AVSKYDDE jag allt med kokos. Konstigt hur en tjej förändrar allt!

Ikväll är det jiu-jitsu och grym-gym

Hittade två färdiga program på tavlan i gymmet, ett för bänkpress och ett för knäböj:

Kräm de la kräm [crème de la crème] som uttrycket säger

När jag var liten fick man jordgubbskräm med mjölk. Ibland fick jag mandelbeskvier i. Minns att jag har ätit dem med cornflakes också. Rena sockerbomberna (var tjock som barn!). Men letar vi inte alltid efter saker som påminner oss om vår positiva barndom? Jag återupplever mina fantastiska barndomssomrar varje gång jag är i Dala-Järna hos mormor och morfar.

Och i jakten på lågkaloriprodukter nu när jag skall kapa lite vikt till tävlingen i slutet av september (se nedräkningen till höger) hittade jag Ekströms Lågkaloriaprikoskräm. 25 kcal/100g. Alltså 250 kcal/kilogram. Perfekt kvällsmällanmål – att kunna trycka en förpackning kräm med mjölk (eller varför inte pudding på kaseinpulver för att få upp proteinnivån) måste ju vara höjden av lyx.

3 thoughts on “Bomullsförpacknings-Jiu-Jitsu / Varför jag numera älskar kokos! / Produkttips!

Kommentera

