Tillbaka på minus / Sambotid / ärliga människor

Hängde med lillebror igår. Sedan träffade jag upp två vänner jag lärt känna genom Facebook. Sambon var borta på dagen och sov när jag kom hem.

Tillbaka kaka

63.3 efter en Hampus-On-Munchies-helg. Paj, entrecoté, såser, glass och vitt bröd. Nom nom!

Tillbaka på underskott idag är tanken. Blir nog kräftor ikväll. Imorse gröt på grynblandning med mumsig blåbärssmak (kaseinpulver med blåbärssmak)!

Sambotid på IKEA

Nu är vi påväg till IKEA. För lite ”sambotid”. Det om något måste ju få igång förbränningen genom a) massor av promenerande och b) stressen av alla hybrismänniskor kutandes mellan möbler, husgeråd och 5-kronorskorvar.

Frekventa läsare minns säkert mitt tidigare inlägg om IKEA-besöket på semestern.

Ska köpa 2st stora glasbrukar till. Proteintillskottspåsarna passar perfekt i dem. Dessutom måste jag byta ut den burken jag använder till havregrynen. Den är alldeles för hög och för smal. Får inte ens ned mina spinkiga händer i den!

Svenssonliv med kräftskiva i miniformat

Ikväll ska vi vara Svenssons och hänga i soffan! Borde stryka skjortor också! Till middag får vi kräftor.

Johanna nämnde i veckan att hon inte fått gå på någon kräftskiva i år. Någon skiva kan jag inte fixa, men kräftor ska hon få! Skaldjur är bra föda! Premieras!

”Bönor” och huslighet

Innan vi gick hann jag lägga 0,5dl * (Svarta bönor, Stora vita bönor, Sojabönor och kikärtor). Tänkte det var praktiskt. Insåg att det blir okänt fördelat eftersom dom stora vita bönorna är så stora och dom andra så små. Kommer massor av bönor MINDRE av de mumsiga stora vita! Typiskt! Blötlade dem i ett kärl med en halv stor gul lök och en ekologiskt ”vegan” grönsaksbuljong. Sen kan jag koka dem ikväll. Lite bönor om dagen i salladen är mättande och nyttigt. Bra kolhydratskälla med massor av proteiner.

Dock har jag ej näringsbräknat kalaset. Är lite osäker på densiteten hos bönorna. Men jag kan roa mig med det ikväll om jag får tid över!

Borde dessutom ta ut återvinningen och rensa några köksskåp. Vi får se hur ambitiös jag är ikväll. Skall ju vara sambosvensson ikväll också!

Ärlighet möter omtänksamhet

Angående medmänsklighet – så hade jag tappat ett medlemskort påväg till pendelstationen. En kvinna ringde upp mig och frågade om det gick bra att lämna in det på ett ställe i närheten. I och för sig är värdet av medlemskortet ringa. Men att slippa trasslet att beställa nytt m.m. är värt mycket! Tackar du trevliga och omtänksamma medmänniska!

Kommentera

