Den ångest som uppstår när man tror att man är / är fel i planeringen!

Kaosartad natt/morgon. Låg framför datorn på golvet och arbetade till strax efter halv tolv. Så jag var nog i säng kvart i tolv. Nästan en timme försent! Dessutom tokont i magen (fiberöverskott!?) och flera toalettbesök i natt (inga detaljer att berätta). Däremot fick jag i mig vätska vid samtliga tillfällen. Sedan blev det ofrivillig stress imorse. Eller frivillig. Valde att raka mig – vilket drar ut på tiden. Glömde t o m att ta på mig en hatt/keps! Lägger in en bild på gårdagens look – med hatt – istället (egen designad skjorta samt egendesignad kavaj).

Summering av träning

Har varit slarvig och inte skickat mina veckomail till PT:n i två veckor. Men tänkte jag skulle komma ikapp idag. Var tidig till jobbet så jag tänkte passa på att göra det innan jag började. Då kom Paniken med ”stort P. Ligger jag en vecka fel i planeringen? Mitt träningsschema har du dels i menyn ovan, men du kan också klicka på denna länk.

Skulle jag börjat på vecka fem i tisdags istället för vecka fyra? DETTA HAR JAG LÖST.

Jag har hållt mig helt enligt plan. Däremot så...

stämde inte veckonummreringen/planeringen i passen från Nicklas heller. Saknas en veckas träning:

  • Vecka 4 nu 27 aug — 2 sep
  • Vecka 5 nästa 3 sep — 9 sep
  • Vecka 6 10 sep — 16 sep
  • Vecka 7  17 sep — 23 sep
  • TOMT 24 sep — 30 sep SM 29 SEP!
PANIK! Sånt här får INTE hända!

En lösning är ju att lägga in något helt annat under tiden jag är i Budapest med jobbet!

Vikthets blir köpa-Gi-fest

Gin jag tävlat i de senaste gångerna är ju en riktigt ‘bad ass’ svart Lucky Gi. Enligt OnTheMat väger den 7 lb, motsvarande 3,1 kg. Men jag misstänker att det inte gäller för storleken A1 som jag använder. Och om jag minns rätt så väger min 2,5kg.

Efter att ha scoutat lite på nätet hittade jag följande två alternativa Chokem-Gi:er på Jabb.se:

  • Svart (Vikt: 1,8 kg)
  • Vit (Vikt: 1,75  kg [verkar vara fel på hemsidan i uppdateringen av vikten på denna Gi för samtliga storlekar väger samma – så vi förutsätter att det är 1,8kg även för denna])

Tävlingsvikten är -64kg:

  • Vilket ger mig möjligheten att väga: 64-2,5=61,5 kg (Lucky Gi)
  • Vilket ger mig möjligheten att väga: 64-1,8=62,2 kg (Chockem Gierna)

En skillnad på 62,2-61,5=0,7 kg vilket är en skillnad helt klart värd att överväga.

G R Y N, mellanmål samt PWO och PoWO

Min packning består av följande:

Lämna en kommentar