Sparring / PT-pass / Namnsdag

Igårkväll var det dags för träning på panda igen. ”Öppen matta” – vilket innebär att man i princip får träna det man känner för. Jag vill sparras och coach hade lovat att komma ned. Senare på kvällen (efter träningen) såg jag ett meddelande på Facebook att han hade kört för mycket i måndags och helt enkelt inte orkade. Vilodagar är sunda när man känner sig sliten.

Namnsdag idag

Idag har jag (Hampus) samt morfar (Hans) och min lillebror (Hans) namnsdag. Happy happy till oss.

Praktiskt att få e-post från ”namnsdag.se”.

PTp#-13-TF

Datum/Dag: 2012-08-28
Pass#: 13
Fokus: Explosivitet genom höften

  • Frivändning 5, 5, 3, 3, 1 (maxa om du käner att du har det i dig)
  • Raka mark 3 x 5
  • Dips 3 x 8 (belasta så du precis klarar)

Finisher (OTM (10 min) 2 styrkevändningar på 75% av max, 3 burpees):

  • Styrkevändningar
  • Burpees

Utvecklande sparring

Vi hade som tidigare nämnt öppen matta igår. Då är folk från andra klubbar välkomna också (blir det frekvent tar vi betalt enligt prislistan på hemsidan). Se PandaSajten för mer info. Igår hade vi två riktigt grymma grapplers på klubben. Fick smaka på rejält med stryk kan jag säga!

Vi hann med 4 rundor á 3 min/person (24 min sparring):

Enligt herrarna var tempot var lagom. Enligt mig var det HÅRT! Precis så som det skal vara! Men jag ligger ju efter i teknik och kilon hela tiden så jag får arbeta betydligt hårdare än dem. Vilket är suveränt för min utveckling!

Dagens Jiu-Jitsupass

Idag var det gymnastik till uppvärmning (hjulningar, handstående kullerbyttor etc.), sedan tränade vi tekniker som stående guardpassering, svep från öppen guardsamt två olika flower-sweep från stängd guard. Därefter blev det 6 rundor á 5 minuter med en minuts vila mellan. Fick äran att ‘rulla’ med Christian två gånger. Det känns bättre och bättre för varje pass  han kommer ned.

Kommentera

