Trasig mobil / Tänkvärda-‘tweets’ / Jiu-Jitsu / Matplan

Mobilen kraschade igår. Vet inte varför – men nu fungerar det inte att använda displayen. Säkert den där billiga som jag bytte till när förra sprack. Får lämna in den igen. Således inget Twittrande och inget FaceBookande förrän ikväll efter träningen. Inga nya bilder heller.

Tweets värda att nämna

Jag visste inte att Mike Tyson Twittrade. Men jag skall lägga till honom ikväll. Fick ett mail från Twitter om att det fanns massor av olästa Tweet’s. Hursomhelst. Mike Tyson om att aldrig ge upp:

”Cus told me, “Losers are just winners who quit”…. Even if you lose… you still win, if you don’t quit.”

Tänkvärt. Men man vill ju ändå vinna oavsett vad ”kämpa väl” och allt vad det heter.

Barack Obama är inne på samma spår:

”Neil Armstrong was a hero not just of his time, but of all time. Thank you, Neil, for showing us the power of one small step.”

Detta tycker jag är en viktig poäng. Att just bryta ned saker i delmål. Ibland kan ett mål kännas onåbart/overkligt – men om man styckar upp dem i delmål kan det kännas betydligt enklare! Bra där Obama.

Jiu-Jitsu-passet igår

Hade en såndär dag när huvudet kändes som sten, motivationen låg någonstans under jorden och jag bara ville dra något gammalt över mig. Men det handlar om inställning. Om att pressa sig själv och att bryta upp och ta nya tag. Så jag åt ett extra mellanmål för mer energi och åkte iväg till träningen. Och efter massor av drillande och några tekniker (svårt att hålla fokus – men jag tycker att jag lyckades bra) var det dags för sparring. Det är väldigt skönt att, när huvudet känns tugnt, bli rejält mörbultad på klubben. Jag släpper det som tynger mig mentalt – eftersom jag oftast har någon som är ÄNNU tyngre som vill ‘brotta ihjäl mig‘.

Matplanen för idag stavas G R Y N

Frukost

Kcal 357
P 36 41 E%
K 39 44 E%
F 6 15 E%

Lunch

Kcal 356
P 37 41 E%
K 37 41 E%
F 6 16 E%

Middagsplanen ser ut enligt följande

  • Potatis, färsk kokt
  • kycklingfile
  • sallad
  • sojabönor, kokta
  • stora vita bönor, kokta
  • stekfett

Mellanmål

Mina mellanmål kommer bestå av kvarg, äggvita, bär, yoghurt, kaseinpulver.

 

Kommentera

