Nya bad ass träningskläder / insomnia^2, Sushi och marienerade Veggi

Så var det myrornas krig i kroppen igen. Jag vill, men kan inte, sova! Spenderade tiden väl. Gjorde en jättebeställning med träningskläder från MM-Sport och drack en stor chailatte.

First thing first / Nya träningskläder

1st Body Science Väska
1st Body Science Tandskydd i ask (ofräscht att ha det utan ask?!)
1st Body Science Nylon Dip Belt (viktade pullups/dips ==> I love)
1st Body Science Hardcore Metal Hood (Sjukt snygg! Vill kunna ha en till och från träningen och en hemma när det blir kallt)
1st Body Science Cotton Extreme Pant (DOM ÄR HUR SKÖNA SOM HELST [har MM Sports varianten]! Lillebror försökte knycka mina när han var över sist – och då hade jag dem på mig)
1st Body Science Cap (bra att ha när jag värmer upp)
1st Body Science Hardcore Shaker (jag är inte så bra på att ‘shake:a ass’ – men jag har en hel del kosttillskott som måste skakas – och diska är inte så kul [någon på jobbet, flera i träningsväskan, några hemma….]…)
3st MM Sports T-shirt Hardcore (svarta – om man ändå hade den ryggbredden som modellen)
2st Gakkic (KAMPANJ! Berry, utan koffein. Suveränt god. Men jag är nästan helt säker på att den hjälper)
MM sports Shaker (present från MM sport för att jag handlade för >1500:-)

Next big thing / Sushi till Sambon

Sambon älskar sushi och misosoppa. Har ju nämt i ett tidigare inlägg att jag handlade allt sånt i början av veckan för att skämma bort henne när hon kom hem. Nu var det dags!
Tillvägagångssätt:
  1. Skölj sushiriset (tror det går bra med vanligt grötris – men har inte testat) i kallt vatten, låt det sedan stå i nytt vatten i minst 20 min
  2. Byt vatten igen
  3. Koka upp riset och låt det sjuda i 10 minuter
  4. Häll på risvinäger och socker (jag köpte färdigblandat tidigare) och rör ihop
  5. Placera riset på en skärbräda och bred ut det något, låt det svalna
  6. Forma sushiriskuddarna (detta är det knepigaste)  men ett viktigt tips se till att blöta händerna emellanåt, i ljummet vatten, så slipper du kladdet och kuddarna blir enklare att forma och göra estetiskt ”snygga”
  7. Sätt på vattenkokaren med vatten till misosoppan – och slå på spisen
  8. Sen skall man skära till laxen, räkorna eller va man nu vill ha på kuddarna – sambon brukar gilla avokado, räkor och lax – men jag glömde köpa avokado (skäms) – men jag erbjöd mig handla det påväg hem i en annan affär – men hon ville inte ha sa hon
    1. Skär tofun och purjolöken först
    2. Laxen köpte jag fryst i portionsförpackning (den måste ju varit fryst 2-3 dygn för att alla parasiter skall dö)
    3. Räkorna köpte jag frysta på Lidl
  9. Se till att du har en RIKTIGT vass kniv
  10. När vattnet kokar häll över det i kastrullen och ha i din misopasta och tofubitarna
  11. Placera ut det du skurit på riskuddarna
  12. lägg i purjolöken i misosoppan och låt det puttra en stund
  13. Servera!
  14. Sätt

Sushi-pytt-i-panna

Själv har jag bestämt mig för att äta en måltid med potatis dagligen. Och eftersom jag åt råris till lunchen på Kalori med Claes så blev det potäter till middag. Denna gång tillsammans med:

  • Stekt dillkokt potatis
  • Hackad fryst spenat
  • Tofu
  • Laxfilé
  • Sambal Oelek
  • Räkor
  • Purjolök

Började med att steka upp purjolöken och potatisen tills de fick fin färg. Sedan la jag i lax, tofu, räkor och lät det fräsa en stund. Sedan slog jag ett par matskedar misosoppa och satte på locket på pannan. Efter en stund hällde jag i spenat och sambal oelek och la på locket igen för värmning.

Serverades med en stor klick wasabi, sojasås och ½ svensk tomat och lite gurka.

Favorit i dubbelrepris – lunch på Kalori med Claes

När helt plötsligt en skolmatssalsflashback möter stressad men glad personal med ett klientel bestående av alltifrån affärsmän till Sveriges idrotts- och fitnesselit blir det till en hälsosam lunch fylld av godsaker och nyttigheter. Lägg till ett trevligt sällskap och du har en s k ”kioskvältare” med glädje och välbefinnande. Jag skall tillbaka imorgon också! Måste testa thaiveggogrytan. Egentligen borde jag ta färsbiffar och ‘rattan’ – men njae. Eller kyckling och senapssås och potatis. Herregud. Så mycket gott och så lite tid. Typiskt!

Mötte förövrigt Martin Löwgren a k a Axon i dörren också.

Jag är en grillare

Det har säkert inte undgått folk att jag älskar att grilla. Försöker grilla minst en gång i veckan under hela sommaren. Den här veckan har jag inte grillat så jag har bjudit upp till dans imorgon. Intresserad av att komma – hör av sig bara!

Gjorde i ordning Veggin nu ikväll (sojasteaksen). Har lovat att bjuda på lite vegetariskt nämligen. Hur gör man med dem då?

Tillvägagångssätt (mitt sätt):

  1. Koka upp vatten i vattenkokaren
  2. Häll på det kokande vattnet på Veggin och tillsätt valfri buljong (den här gången använde jag Renee Voltaire’s Chili och Citronmeliss – DEN DYRASTE BULJONGEN JAG NÅGONSIN KÖPT!)
  3. Låt det dra sig ett tag (den här gången blev det väl en halvtimme)
  4. Tricket är att få ur all vätska ur sojasteaksen (färs, strimlor eller vilken man nu väljer) – och det är inte det lättaste (har funderat på att ånga ur vätskan med hjälp av ugnen på låg temperatur) – men idag valde jag att pressa ur det genom att lägga massor av vikt på dem (se bild nedan)
  5. Sen är det bara steka eller grilla dem (men jag har tänkt lägga dem i marinad imorgonbitti)


Marinaden:

  • Några vitlöksklyftor
  • En spansk peppar, röd
  • Ingefära i ungefär samma mängd som spanska pepparn och vitlöken
  • En klick jordnötssmör (jag gillar Kung Markatta mest – kan köpas här – den salta är godast)
  • Sojasås
  • En ej smaksatt olja – i det här fallet solrosolja

4 thoughts on “Nya bad ass träningskläder / insomnia^2, Sushi och marienerade Veggi

  1. Ping: Ny beställning från MM Sports / Budapest / Såhär ser jag ut… | hamwid

  2. Ping: Paket från MM Sports / PT-pass och en toalettskylt! | hamwid

  3. Ping: 1-årsjubileum, UFC 165, nya rashguards och en Oreo MudCake… | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

