Städning och Jiu-Jitsu

Idag träffade jag upp Claes, Jenny och Johanna för lunch på kalori. Jag köpte HOT Ajvarrelish och pfefferoni på Ö&B, förskte avstöka lägenheten eftersom sambon kommer hem idag/kväll/natt. Tänkte därför sammanfatta dagen i bilder.

Lunch @ Kalori

Nya trokänaren till frukost

Vanligt Krusakli, Body Science Casein, denn gången Päron Split, kanel och kardemumma. Luktade äppelkaka möter kanelbullar. Suveränt!

Middagen blev något mer ”avancerad”

  1. Dragonkryddad kycklingfilé som jag skar i mindre bitar, lite salt, peppar och massor av dragon. Körde dem i ugnen i ca 15 minuter på 160 grader
  2. Tomtar som jag droppade rödvinsvinäger och lite salt på
  3. Dom hade Kantareller för 100 kr/kg på Ica så jag köpte två nävar som jag stekte tillsammans med en bit purjolök i en klick Bregott Havssalt. Några stänk salt och peppar på hade jag också
  4. Dill kokt potatis från Snöborg Gård
  5. Sås på kvarg, dijonsenap, rödvinsvinäger, sojasås och vatten

 

Träningsbilder

Städat

Eftersom jag mest stökat ned hemma så tänkte jag att jag borde kanske göra samma sak – fast omvänt och plocka ordning efter mig. Sagt och gjort. Det började såhär:

 …men slutade såhär: 

Eftersom jag ändå var på hugget – och köpte massa förvaringskärl på IKEA igår  så passade jag på att sortera mina kosttillskott, vitaminer och andra bra saker från MM sport.

 

Träna bör man annars dör man

Det blev två träningspass idag:

  • Gubbjoggade imorse (lugn takt) och gjorde pullups bakom nacken och dips samt klättrade i armstegen på Eriksdals utegym
  • Jiu Jitsu; vi hann 5 sparringrundor á 5 minuter, 5 minuter fys (airsquats, pushups, situps) efter att ha tränat välbehövliga tekniker

 

 

 

Kommentera

