BJJ & PT-pass / Kalven


Dags för Panda idag igen. Fick tokstressa hem från IKEA. Givetvis var bussen sen, det var köer, missade pendeln, missade bussen och slutligen köer. Men jag hann.

”Öppen” matta för fortsättare/färgade bälten

Öppen matta innebär valfri träning. Idag var vi tre stycken som varvade 2+1 sparring/vila. 7st rundor à 3 min hann jag med. Sedan var det gymträning. Jag hade ett PT-pass inbokat.

PTp#9-TF

Datum/Dag: 2012-08-21

Pass#: 9
Fokus: Explosivitet / bål

  • Frivändningar 5, 5, 3, 3, 1
  • Raka mark 3 x 5
  • Dips 3x 8 (belasta 8RM)

Finisher (On The Minute 10 min):

  • 2 styrketräningar 75% av 1RM
  • 3 Burpees

Kalven som börjar bli tjur

19 juni i år skrev jag såhär:

”Kalven var stenhård att brottas med igår. Hugha vilken utveckling på den gossen. Träna smart med en plan. Som coach alltid säger. Basövningar och massor av mjölk. Från 62kg till ca 78 kg på 1,5 år är god utveckling på en gosse som just fyllde 18. Efter sommarens fys kommer han ha ha passerat 80 kg. Stenhård! Du är grym killen!

Kalven är en ”kille” på klubben. För ca 1,5 år sedan vägde han kring 62kg – och klev in i gymmet för första gången. Under ca 6 månader fick han köra knäböj på 40 kg, bänkpress på 20-30 kg, chins (maxrep) och ryggresningar. Efter ca 6 månader la vi på marklyft, fortfarande låga vikter <60kg. Succesivt har vikterna ökats (inte tränat med honom på ett tag så jag vet inte hans nuvarande styrkenivåer). I höstas tog han medalj i SM för juniorer. Tävlingen efter tävlade han – som en like – med vuxna – i en viktklass högre. I år på SM går han in som en fullvuxen man. I ytterligare en viktklass högre.

KABOM!”

Den 9 augusti fick jag följande SMS:

20120822-011228.jpg

Idag var han ännu hårdare och ännu starkare. Tydligen har han lyft skrot hela sommaren.

20120822-011406.jpg

Kalven är han som passar. Det andra är vår nya upcomming star Jens. Han styrkevänder 65 kilo lätt. Killen är 16 år och har en suverän kroppskontroll. Om han bestämmer sig för att satsa på BJJn kommer han bli fantastiskt duktig!

KABOM! #2.

Kommentera

