IKEA / praktisk manlig och händig

Sambon är ju bortrest – och jag hade tänkt vara praktisk när hon var borta. Imorgon kommer hon hem och jag har inte gjort så mycket som jag borde. Men idag tog jag tag i mig själv.

Manligt och praktiskt i ett

Limmade fast fästena för hyllan/korgen i badrummet. Pre-samboskap hade jag en rakhyvel och en duschkräm i hyllan (som är limmad och inte skruvad – tyckte det var praktiskt när jag inredde badrummet). Sen Johanna flyttade in har det blivit kilovis med produkter i korgen och nådastöten kom härom natten och hyllan ramlade helt sonika ned.

Dagen innan jag åkte till Rom åkte jag till Claes Ohlson och köpte Epoxylim. Imorse (tydligen strax efter att Claes sms:ade och ville tidigarelägga lunchen något) fick jag ändan ur barstolen (har högt matbord där nu ena datorn står eftersom jag är gräsänkling och kan göra som jag vill i ett dygn till) och satte fart och limmade upp det. 16 ton per kvadratcentimeter limyta. Nu ska skiten sitta kvar!

20120821-162803.jpg

Sen stack jag iväg för att luncha – man måste få i sig energi innan ett besök på…

…IKEA

När jag och Johanna är på rubricerat varuhus så blir det mycket mjuka och ‘fina’ saker.

När jag åker dit själv blir det praktiska saker:

  • Påshållare
  • Skräpkorg
  • Förvaringskärl till nedre köksskåpet
  • Praktisk ihopvikbar bärkasse att ha i handväskan för att slippa köpa påse när vi handlar mat
  • glasbrukar att förvara torrvaror i
  • 4 st skopåsar att ha skor i – i garderoben
  • 20120821-164328.jpg

    20120821-164336.jpg

    One thought on “IKEA / praktisk manlig och händig

    1. Ping: Tillbaka på minus / Sambotid / ärliga människor | hamwid

    Kommentera

