Tips (både film och iPhone App) / Insomnia möter sockershock!

Kräftskiva. Dansande med kids i Kungsträdgården på Ung 08. Kunde använda uttrycket ”jag är gammal nog att vara pappa till vissa av de här ungdomarna!” för första gången. Skrämmande! Sakta jag gick hem genom stan. Ännu mera godsaker när jag kom hem. Mums. Tur att jag inte har dietstart ännu. Då hade jag failat B I G T I M E ! Men nu failade jag inte. Nu njöt jag av godsaker. Win!

Bilden är ett fotomontage. Jag dricker inte vin. Särskilt inte Rosé.

Wasabi

Brukar ni också provsmaka när ni lagar mat? Jag gör det, bl a för att se att kryddningen är bra. Idag gjorde jag samma sak. Med min ‘fusk’ Wasabi. Tog en rågad tesked i en smäll. BOYAH! Men man lär av sina misstag. Kan säga att den blev stark i alla fall! 1-0 till Wasabin.

 

Warrior

Fick ett tips i somras när vi var på ‘festival’. Warrior. En MMA-film. Helt klart sevärd. Uppenbarligen eftersom jag tittat tills nyss (klockan är nu 04:50).

Handlar om två bröder. En f d militär och en kemilärare. De ställer upp i MMA-turneringen ”Sparta”. Tänk er old school MMA-turnering – fast med nuvarande regelverk. SkySkrape är med från TapOut också. Kul kul.

Cosmos lite

En applikation jag hittade tidigare idag till Mobilen som jag tycker är värd att rekommendera. I alla fall om du är målstyrd, som jag.

Kommentera

