PT-Pass x3 / Magnus Uggla på Gröna Lund

Idag (fredag) åkte sambon till Barcelona med min lillsyrra. Innebär jag skall klara mig själv helt ensam i fem dagar. Idag spenderade jag tiden framför datorn och i kylskåpet/köket. Imorgon måste jag vara lite mer ambitiös än så.

Gröna Lund / Magnus Uggla

Såg Magnus Uggla på Gröna Lund idag. Har ett sånt där ”grönt kort” så man har inträde hela sommaren. Bra om det är konserter man vill se. Tror inte jag har ”åkt” något på Grönan på flera år. Hursomhelst. Han körde samma skämt som han gjorde när jag såg honom i Leksand för kanske 10 år sedan. Men det var bra drag. Tänk att han snart blir 60. Ändå kör han på. Ttänkvärda sak. Han körde ”Mitt Decennium” som handlade om 80-talet. Precis som han sa så är det lika aktuellt idag.

PTp#6-TF

Datum/Dag: 2012-08-15
Pass#: 6
Fokus: Explosivitet genom höften

  • Knäböj v 2: 3 x 3
  • Enbensböj 3 x 6 (v 2 med hopp)
  • Pullups v 2: 3 x max med 20 kg

Finisher (tabata):

  • Löpband, maxlut

PTp#7-TF

Datum/Dag: 2012-08-17
Pass#: 7
Fokus: Press

  • Bänkpress 3 x 3 (90 % av 1RM)
  • Hängvändning med pushpress 3 x 5

Finisher (DubbelTabata):

  • Armhävning/burpee (varannat set och 16 rundor)
Innan passet tog jag en PWO bestående av Body Science EAA samt Gakkic (passar perfekt när man skall köra högreps – som exempelvis dubbeltabata). 

Efter passet blir det L-Leucine som framförallt hjälper återhämtningen och återuppbyggnaden av muskelmassan. Tycker det är viktigt i o m att jag tränar ganska många pass/v. (ibland uppåt 10st). 

PTp#8-TF

Datum/Dag: 2012-08-18
Pass#: 8
Fokus: Ryggstyrka

  • Styrkevändning 3 x 4
  • Marklyft v 2: 3 x 5
  • Pullups v 2: 1 set max
  • Valfri roddövning v 2: 2 x 8

Kommentera

