Chokladbollsgröt!

En klassisk frukost inom de flesta läger är havregrynsgröten. Tänkte jag skulle ägna ett inlägg till denna fantastiska måltid – men bara en variant.

Chokladbollsgröten

  • Gryn, mängd och sort enligt vad du föredrar (jag hade  60g kruskakli idag)
  • Body Science Double Chocolate Almond Casein, mängd enligt ditt önskemål/diet (i dagens hade jag 25g)
  • Kakao, 1-2 tesked(ar) (idag hade jag inget [pga den goda ‘chokladiga’ smaken av Kaseinpulvret])
  • Kaffe (jag hade i ca 1/2 dl vanligt bryggkaffe / men 1/2-1 espresso är nog bäst)
  • Sötning [sötningsmedel/socker] enligt önskemål (hade inget)
  • Kokande vatten (jag använder vattenkokare; när man använder vanliga havregryn blir det ca x2 i mängden vatten i förhållande till grynen + det man behöver för det pulver man använder)

20120817-095547.jpg

20120817-095602.jpg

Näringsinnehåll:

Gram  E%
Kcal 210
P 28 53%
K 16 31%
F 3 14%

8 thoughts on “Chokladbollsgröt!

  1. Ping: Ny beställning från MM Sports / Budapest / Såhär ser jag ut… | hamwid

  2. Ping: Paket från MM Sports / PT-pass och en toalettskylt! | hamwid

  3. Ping: Frukostlikheter! | hamwid

  4. Ping: Husarrest, inställd morgonträning och gymnastik i finbyxor! | hamwid

  5. Ping: Narkotika / Becherovka / Soldaten Svejkt och ‘truck loads of food’ | hamwid

  6. Ping: Träning i helgen, morgonens gröt och styrkelyft! | hamwid

Kommentera

