Tvätt och PT-pass

Hemkomst från Rom igår. Kollade UFC Henderson vs Edgar, tvättade och tränade igårkväll. Stökade gjorde jag en hel del också.

Vuxenpoäng: tvätta och handla / Samhällstjänst

Behövde grönsaker och ägg till frukosten – så mellan tvättmaskinerna gick jag till ICA Ringen och handlade ägg och grönsaker. Hittade en schysst affisch också som jag plockade ned från en Busskur (där de ändå inte får sitta) – nu är det en kvar som jag saknar.

Espressomaskin

Måste få tag i en Espressomaskin – men har inte bestämt om vi ska köpa en för kapslar eller en ”riktig”. Kapslarna kostar typ SEK 3,5 per styck på vår ICA. Om vi använder 1 var/dag i genomsnitt blir det 210kr/mån. En kapselmaskin kostar ca 700, en halvautomatisk kostar ca 2500. Kapselförbrukningen är alltså insparad på 8,6 månader – men då har jag inte räknat på kaffekostnaden till den dyrare apparaten. Vi är dock mer för cappuchino än espresso. Så då vill man ha en som klarar av att skumma mjölk…

Tips emottages med största tacksamhet! Gärna med självupplevda erfarenheter / recensioner.

Fick ju så fina muggar av Sambon.

20120816-111751.jpg

PTp#5-TF

Datum/Dag: 2012-08-15

Pass#: 5
Fokus: Explosivitet / bål

  • Frivändningar 5, 5, 3, 3, 1
  • Raka mark 3 x 5
  • Dips 3x 8 (belasta 8RM)

Finisher (On The Minute 10 min):

  • 2 styrketräningar 75% av 1RM
  • 3 Burpees

Kommentera

