Rom / PT-pass / 30-årskris

Tänkte börja med ordet 30-årskris. För det har verkligen drabbat mig. Har sovit (inte sovit) skit de senaste nätterna – och på måndag fyller jag 30. Imorgon (söndag) far jag tillsammans med min familj till Rom för att fira i min favoritstad. Men först skall vi avhandla två träningspass. Eftersom jag kommit hem från landet så var det gymmet som gällde.

PTp#3-TF

Datum/Dag: 2012-08-10
Pass#: 3
Fokus: Explosivitet/Press

  • Frivändning 3 x 3 (90% av max)
  • Hängande styrkevändning 3 x 3
  • Bänk 3 x 4 (85% av max)
  • Handstand hold 2 x max tid

Finisher (tabata):

  • Roddmaskin

PTp#4-TF

Datum/Dag: 2012-08-11
Pass#: 4
Fokus: Ben/Kraft genom höften/Rygg

  • Knäböj 2 x 5 (80% av max)
  • Pullups +10 kg 3 x max
  • Valfri enarmsrodd 3x 8/arm

Finisher (tabata 1 min vila mellan övningarna):

  • Thruster 20 kg
  • KB Swing 20 kg

Att fylla 30

Att fylla 30 innebär massor för mig. Jag är inte längre ung och lovande. Inte längre en talang. Nu måste jag bli vuxen med allt vad det innebär. Förrut var jag alltid yngst på jobbet – nu är jag nästintill ”senior”.

Dessutom kan jag numera tävla i en annan ålderskategori än ”adult”.

Här är formen jag går in i mina 30 med. Och idag har det varit lite av en ätardag. Lite blandade bilder från gymmet (med nya team-linnet) och hemifrån.

Bild

Bild

BildBildBild

Bild

Rom

I Rom skall jag äta: Pizza, Pasta, Risotto, Gelato. Sen skall jag visa familjen mina smultronställen.

Nu tycker sambon att jag måste sova – eftersom vår taxi kommer 04:30 så är det nog ingen dum idé. Återkommer när jag kommer hem!

2 thoughts on “Rom / PT-pass / 30-årskris

  1. Simon More

    Wohoo!
    GRATTIS i förskott och hallå vilken grym form du skaffat dig😉
    Jag tycker absolut du ska unna dig allt gott!
    Det har jag gjort under de senaste 4-5v hahaXD
    Väger fan 77kg nu och inte liiika rippad, är sugen på att gå ner igen🙂

    Ha det så trevligt nu, peace!

    Svara
  2. Linda

    Du är så jäkla grym!! Och det är inte alls så farligt att fylla 30. Du är fortfarande rena barnet, själv närmar jag mig 40 och känner mig som en halv tonåring! Och du ser fortfarande ut som en tonåring. Skippa krisen🙂 Ha en riktigt bra födelsedag i Rom!

    Svara

Kommentera

