PT-pass / semester / ‘ren’ mat

Dala-Järna

Befinner mig, som tidigare nämnt, i Dalarna på semester. Jag gör inte så mycket annat än att vila, äta, bada bastu och vardagsmotionera.

Närproducerad mat

Äter ägg som mormor och morfar hämtar/köper hos en vän på byn. Kött från slakteriet, potatis ifrån potatislandet 800 m från tomten. Allt smakar fantastiskt. Blåbären är plockade i skogen runt hörnet. Likaså lingonen i sylten. Mormor bakar dessutom allt bröd jag äter.

En vanlig dag stoppar jag i mig:
Havregrynsgröt med lingonsylt, en hembakad smörgås med grönsaker, leverpastej, Gustavskorv och ost.
Kött/fisk, grönsaker och potatis till både lunch och/eller middag. Vissa dagar har vi ätit en lättare lunch med filmjölk, färska blåbär, ägg och hembakt bröd med gottiga tillbehör.

Om jag aktiverar mig vältaligt mycket så fyller jag upp min proteinkvot med 1-3 shakes med diet fuel.

Motion

Morfar och lillebror satte upp ett pullupsräcke förra sommaren. Så det händer ju att jag häver mig i den några gånger om dagen. Sedan cyklar jag ca 11km/dag. Igår blev det ingen cykling utan endast ett PT-pass och en promenad på ca 2km med Giivis. Idag regnar det. Men jag ska försöka ta en cykeltur i alla fall. Förra veckan tränade jag 10-11 pass så jag ser denna vecka som lite av en återhämtningsvecka.

Häromdagen var vi på tipspromenad i skogen. Och igår var det cykelbingo (missade den). Men det är bra att folk aktiveras på ett eller annat sätt här uppe på byn.

Formen/träning fram till tävlingen

Hittade en våg i hallen, en gammal rackare som stannade på ca 63kg härom kvällen. Alltså 1,5kg över tävlingsvikt (väger in med dräkt precis innan man kliver upp på mattan). Söndag till onsdag är jag i Rom och firar, Hugha, min 30-årsdag med familjen. Då kommer nog vikten skena en del, sen är det tillbaka till ‘normal’.

Måndagen veckan därpå börjar BJJn på riktigt – med utökade träningstider – så då borde det gå fort att komma tillbaka i vikt.

Träningen i gymmet ändras också till explosiva lyft och övningar samt intensivare fys med tabata och dubbeltabata för konditionen.

PTp#1-TF*

Datum/Dag: 2012-08-07
Pass#: 1
Fokus: Ben / explosivitet

  • Uppvärmning
  • Armhävning med klapp 5×6 (jobba på explosivitet och höjd, försök få in 2 klapp)
  • Grodhopp uppför 5x20m (så få hopp dom möjligt och gå utfallsgång tillbaka ner)/li>
  • backlöpning 10x30m (gå långsamt tillbaka och starta direkt)

Benen blev segare än jag trott, och hastigheten i de två sista sprintsen var inte optimal. Avslutade med nedjogg.

*) TF: ”toppa formen”

20120808-110530.jpg

20120807-202809.jpg

20120808-110600.jpg

20120808-110613.jpg

20120808-110624.jpg

20120808-110633.jpg

20120808-110643.jpg

20120808-110717.jpg

20120808-112853.jpg

20120808-112911.jpg

20120808-112902.jpg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s