Tisdagseffektivitet! / Dagens outfit

Igår var jag awesome. Jag är i och för sig helt fantastisk varje dag. Men igår var jag effektiv till max.

Löpning / Utegymmet

Blev en sväng ned till Eriksdals utegym med 3 set pullups bakom nacke och dips. Inte till max, utan bara lite lagom. Var lite trött i greppet efter morgonens max-rep-pullups-test – så armstegen fick sig bara en singelvända.

Där mötte jag Joel. En Pandakompis. Han var färdig och jag skulle börja. Hann inte snacka så mycket eftersom jag skulle upp till tvätten. Han trodde min vätskefyllning berodde på för mycket salt i maten. Men jag har ju ätit normalt!

Tvätt

Sedan hjälpte jag sambon med tvätten (trots att det var hennes dag).

Spontangrillning

Sedan/samtidigt klämde jag iväg en spontangrillning. Kyckling och grönsaker (aubergine [sambon ville hellre ha majskolv], champinjoner och lök). Slängde på lite tomater och bladspenat på slutet. Gott, enkelt och nyttigt!

Fick tips här på bloggen om att ‘koka’ kycklingen först. Jag la den i blöt i ca 10 minuter (medan jag duschade) i en oxbuljong och vatten som jag hade kokat upp i vattenkokaren. Gick mycket fortare att grilla den här gången – men grillsmaken och knaprigheten blev bra i alla fall!

  

Suprise suprise – slips igen!

Bara älskar de där skorna!

 

 

Kommentera

