Pannben vs lathet / Måndagspicknick

”Måndags battle”

Varje måndag har jag ett battle med mig själv. Ut och köra intervaller i backe, eller inte ut och köra intervaller i backe. Det slutar oftast med att tightsen åker på och jag ut. Igår var det likadant. Men med en skillnad. Jag var inte lika deadbeat när jag gått hela backen ned för nästa rusch. jag brukar vara det. Har konditionen blivit bättre?

Måndagspicknick med min käresta

Igår var det måndag. Sambon hade en hård dag på jobbet och var allmänt nedstämd. Så som man kan vara när man sliter på jobbet. Ville pigga upp henne, så jag gav henne tre valmöjligheter:

  1. Gå på konsert på Grönalund
  2. Grilla kyckling på innergården
  3. Picknick i Vitabergsparken

Hon ville äta sushi. Menhade dom höjt priset med ca 20 % på sushin – så då ville hon inte ha sushi längre. Hon köpte sig thai i thaikiosken på Folkungagatan. Så vi gick på nummer tre. Det blev Vitabergsparken. En av våra favoritplatser på Söder under sommaren. En filt. Något att äta/läsa – och bara vi två. Kärlek när den är som enklast och renast.

Räckte till lunch idag också för henne, 70kr. Helt OK?! Själv ville jag ha hemlagat. Hade en stor bit blomkål och lite vitkål kvar som behövdes tas om hand om (vägrar slänga mat [i onödan]).

Det blev stekt blomkål, vitkål och gul lök i green curry paste. Serverade det med bladspenat, tomater och LidlKeso blandad med Sambal Oelek. Det där med presentation av mat är inte min största talang!

Billigt, enkelt, gott och nyttigt! Perfekt för både kropp och läder (plånboken).

Avslutar med en bild på Sambon i kvällssolen (vid åttatiden på kvällen).

Är hon inte vacker, så säg?!

Kommentera

