En vinnare VINNER – och går SEDAN hem.

Larmet ringer. Klockan är 04:01. Jag vill inte. Kroppen är seg. Huvudet är segare. Är fortfarande svullen som en flodhäst. Vätskig. Måste ringa läkaren (EFTER SM/RM!).

Det som inte dödar, stärker

Det är dags för veckans första PT-pass. Den här veckan är det: kondition. Jag hatar kondition. Men den har blivit så mycket bättre sen jag började träna med Nicklas. Även om jag känner att min maxstyrka har minskat.

PTp#21-R2

Datum/Dag: 2012-07-10
Pass#: 21
Fokus: Drag/Bål/Pump

  • Pullups 1x Max

Finisher (tabata – 1 min vila mellan övningarna):

  • Burpees
  • Situps (Chest2Knee)
  • Roddmaskin
  • Planka med knäuppdrag (åt sidan)

Slog mitt PB på 31 pullups från i mars: 32 st! Fick sämre score i Burpees och Situps – men slog antalet reps totalt. 

Pepparkaksprottepannkisar

Firade mitt rekord med godfrukost: mina klassiska frukostprottepannkisar, denna gången kanelkryddade.

Som bas använde jag Body Science Vanilla Ice Cream Casein (perfekt att använda som bas om man vill använda egna kryddor – men är sjukt god precis så som den är).

Nom nom nom nom… 

‘Pepparkakssmaken’ fick jag genom att krydda med kardemumma (2x), kanel (2x) och torkad ingefära (1x) (fuskade och hade inte i kryddnejlikor – [tar alltid för mycket och förstör smaken]). 

Där x står för ditt mått.

Önskar ni receptet? Klicka på bilden.

One thought on “En vinnare VINNER – och går SEDAN hem.

  1. Ping: Dagens klädval / måndagsförtret – en tisdag / allmänt babbel och liten vegetarisk lunch | hamwid

Kommentera

