Dagens klädval / måndagsförtret – en tisdag / allmänt babbel och liten vegetarisk lunch

Yes! Bommade att fota mig själv igår. Men mitt ‘tie break’ (tennisterm) är över. Tillbaka i vardagen med möten och sånt! Slipsens återkomst.

Dagens outfit

Snålskjorta, snålbyxor och min första vuxenslips (som jag köpte själv). Monday mood? / ‘power walk’

Orkade knappt ta mig upp imorse. Men gjorde’t (och tränade – se tidigare inlägg). Sen lyckas jag glömma våra matlådor (och mellanmål signerat Body Science Casein Double Chocolate Almond / Diet Fuel Banan Choklad). Fick hoppa av efter en station, uppförsbacke hela vägen, skynda hem – hämta matlådorna (ta fram sambons ur kylen – hade t o m glömt att packa ned den i väskan) – och kuta ikapp nästa-nästa buss.

Samtidigt på en annan buss – långt mycket närmre kontoret – lägger Johanna (sambon) ett ord på WordFued:

Men… Jag hann!

Kokar soppa på en spik

Eller i det här fallet (ingrediens gram):

  • Linser, röda 86 (1dl – torrvara)
  • Spenat, fryst 700
  • Tomat 90
  • Gul lök 110
  • Vitlök 50
  • Oxbuljong, lidl 2st
  • Smaksatte med kanel och grovkornig svartpeppar

Näringsvärdena för hela laddningen (fick dela upp den i två, blev >1,2kg föda + vätska):

Gram (E%)
Kcal 589
P: 48 (32%)
K: 77 (53%)
F: 7 (10%)

Mellan(mål)mums

Blanda med vatten. Ställ i frysen. Gör kollegorna avundsjuka (”Vad gott det luktar! Vad är det där?!)

 

One thought on “Dagens klädval / måndagsförtret – en tisdag / allmänt babbel och liten vegetarisk lunch

  1. Ping: Dagens ätande / lunchmys | hamwid

Kommentera

