Utskälld av tant, vid återvinningen

Gick ut med pappers-, glas-, plast- och metallåtervinningen imorse (pantade dessutom alla flaskor/burkar vi hade hemma när jag sedan kom ned till Hemköp).

Hursomhaver, det är en kvinna – i sina 70+. Urtypen, krummad rygg, vitt hår, glasögon etc. Ni känner till typen. Dagligdags kallar man det för TANT! Hon bufflar sig fram och tillbaka mellan de olika återvinningskärlen. Jag får flytta mig varje gång hon kommer hasandes!

Skruvar av de skitiga locken från glasburkarna och lägger på backen – precis innan jag slänger in burkarna i glasåtervinningen. Går sedan bort med den skitiga påsen till pappersåtervinningen. Då händer det!

Tant säger/ryter surt: ”Jag hoppas minsann att du tar hand om dom där!!” (syftar på metallocken som ligger på marken). Jag fortsätter med pappersprylarna. Hon börjar igen: ”Jag sa…”

Då avbryter jag med: ”Absolut tant, jag har ju inte gått ned med återvinningen för att slänga den på marken – om ni kanske trodde det.”

Hon börjar igen: ”…tur det. Ni behöver inte vara så otrevlig.”

Bilden är från ett annat tillfälle i våras.

Kommentera

