Väga och mäta sina kcal…

Insåg, som går att läsa av tidigare inlägg, att jag ligger på ett så högt kcal-intag just nu att jag kommer öka min kroppsvikt med 1,5kg/v. Det håller ju inte – om jag skall fortsätta med det fram tills september 1 – när det är dags att börja fokusera 100 % på tävlingen.

Alltså måste jag göra en förändring. Det lättaste är ju att börja väga/mäta maten igen (TRÅKIGT!). Och med min lilla köksvåg är det rent utsagt bökigt. Man skall leta fram ett ‘kärl’ (burk, hink, tallrik, flaska etc.) för att placera födan i – för att kunna väga/mäta den.

Ultimata lösningen torde vara ett kärl som samlar upp väger OCH mäter (dl) födan. Inte sant?

Beställde just en sån!

Kommentera

