Dagens kläder /Pippigul?!

Pikétröjor är ju egentligen det ultimata sommarplagget. Hyfsat ‘dressat’ men ändå svalt och rätt avslappnat.

Och varje vår/försommar bestämmer jag mig för att: ”I ÅR är det DAGS! Nu ska jag börja använda piké.”

Vissa år går jag och köper några, andra låter jag det vara. Denna sommar var en sån dag. Köpte 4 stycken i olika färger. Nyhetens behag gör att första veckan rivs av illa kvickt. Som en smekmånad. Sen, sen (!!) kommer jag på problemet. Det blir ‘magtröjesyndromet’. Antingen så blir den alldeles för vid, lång och slapp. Eller så blir den något kort i midjan och måste således hänga utanför byxorna. Och eftersom jag är begåvad med en ganska oskrymmande bakdel glider mina byxor ned en bit när jag inte använder hängslen. Ergo magen visas.

20120725-073322.jpg

Kommentera

